Porty, logistyka

Piotr Krzystek w dobitny sposób skomentował działania radnych opozycyjnego klubu Platformy Obywatelskiej, który chciał specjalnym stanowiskiem zobowiązać prezydenta do obniżenia opłat portowych. To "chocholi taniec i bicie piany, państwo nie wiedzą, o czym mówią" - odpowiedział prezydent.

Firmy w Trójmieście za użytkowanie gruntów w porcie płacą 10 razy mniej niż u nas, gdyż tereny te mają służyć celom obronności kraju. W czerwcu rząd wydał rozporządzenie. Zdaniem PO, o czym mówiła radna tego klubu Grażyna Zielińska, daje ono możliwość obniżenia stawek w Szczecinie.

- Panie prezydencie niech się pan nie lęka i nie boi odwołań sądowych od obniżenia stawki, bo kto miałby się odwołać? - pytała Zielińska. - Rada Ministrów, która wydała rozporządzenie, Zarząd Portów Szczecin-Świnoujście, który zabiega o to od lat, czy przedsiębiorcy, którzy mają inną szansę funkcjonowania na tym terenie?

- Potrzebna jest zmiana ustawy. W Szczecinie żadna firma w porcie nie realizuje celów obronności, o czym ciągle mówi rozporządzenie - odpowiadał prezydent Piotr Krzystek. - Za chwilę może się okazać, że problemem stawki 0,3 proc. w porcie w Gdyni i Gdańsku zajmie się Komisja Europejska, dlatego że zastosowano tu niedozwoloną pomoc publiczną. Stocznia Szczecińska już padła ofiarą takiej pomocy. Teraz państwo namawiacie mnie do podjęcia decyzji na zasadzie, że nikt się od niej nie odwoła.

Ostatecznie radni PiS-u, SLD i "Szczecina dla Pokoleń" odrzucili stanowisko PO.

Andrzej Kutys

+1 tak dla prezydenta
bardzo dobra decyzja prezydenta . wlasciciele spolek to zamozni ludzie
stac ich na placenie oplat portowych
19 listopad 2013 : 08:13 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Cwaniactwo
To cwaniactwo zwane biznesmenami chciałoby wszystko za darmo.
Polska to raj dla partyjnych cwaniaków. Brawo panie Prezydencie !
19 listopad 2013 : 13:25 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Sprawiedliwość
Tu nie chodzi o to czy płacić 0,3% czy 3% ale o to, żeby konkurować w portem w Gdańsku trzeba mieć takie same koszty stałe. Więc albo dla Trójmiasta więcej albo dla Szczecina mniej. Jasne?
19 listopad 2013 : 15:18 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 porty
O jakiej tu konkurencji mowa? Szczecinianie od zawsze są przeciwni konkurencji pomiędzy polskimi portami . Stąd właśnie zawłaszczenie portu w Świnoujściu i blokowanie wszelkich rozmów prowadzonych w celu komunalizacji portów morskich. Szczecin nie jest konkurencyjny nie tylko w stosunku do portów w Trójmieście ale nawet w stosunku do Świnoujścia. Miasto położone głęboko na lądzie do którego prowadzi tor wodny przez zalew- akwen silnie zalodzony zimą, a ogólnie intensywnie wypłycany- nigdy nie będzie konkurować na tych samych warunkach z miastami położonymi nad morzem. Chyba, że państwo niczym za komuny będzie marnotrawić kasę na modernizację czyli pogłębienie toru z 10,5 do 12,5m.
19 listopad 2013 : 18:42 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Źródło:

Newsletter