Porty, logistyka

Świnoujście. Jak widać, sporo jeszcze pracy czeka budowniczych świnoujskiego gazoportu. Inwestycja da zatrudnienie ok. 130 pracownikom i ma się zakończyć w przyszłym roku.

W skład terminalu LNG wchodzą urządzenia rozładunkowe (na zdjęciach widzimy m.in. ramiona rozładowcze), zbiorniki na skroplony gaz ziemny i instalacje do regazyfikacji (czyli zamiany cieczy w gaz). Umożliwią one m.in.: wyładunek skroplonego gazu ziemnego z tankowców, składowanie go, regazyfikację, produkcję i dystrybucję azotu oraz dodawanie go do gazu ziemnego, wprowadzanie gazowego paliwa do krajowego systemu przesyłowego, załadunek LNG do cystern.

Terminal pozwoli na sprowadzanie do Polski do 5 mld metrów sześciennych gazu ziemnego rocznie. Od 2017 r., po rozbudowie, jego możliwości wzrosną do 7,5 mld m sześc. (to połowa dzisiejszego krajowego zużycia tego surowca).

Jednocześnie z terminalem budowana jest infrastruktura umożliwiająca dojazd do portu zewnętrznego w Świnoujściu, nabrzeże do bezpiecznego wyładunku LNG (które jest już prawie gotowe) oraz gazociąg Świnoujście-Szczecin, łączący terminal z krajowym systemem przesyłowym.

(ek, kl)

Fot. Marek Czasnojć

0 ciekawość 1 stopień do piekła
A ile i czy w ogóle płacą za pracę?, czy pracownicy saipena (zagraniczni, szeregowi)mają takie same stawki jak rodzimi pracownicy, bo jesli nie to pracodawcy podpadają pod mobbing płacowy.
Ciekawi mnie termin oddania całości do eksploatacji, ten rzeczywisty a nie to że najważniejsze instalacje będą dopuszczone do ruchu a obok budowlańcy będą kończyć latami mniej ważne sprawy.
Wiem jak czuły jest to punkt , dla Ministra Karpińskiego i zastanawiam się co się stanie , gdy jakąś grupa niezadowolonych zablokuje dojazd do budowy.
Np.na trzy dni zablokują zwolennicy budowy tunelu?
02 listopad 2013 : 08:37 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Źródło:

Newsletter