Porty, logistyka

W pierwszym półroczu globalny rynek przewozów morskich towarów w kontenerach wykazał stagnację lub wzrósł o ok. 2 proc. - szacuje globalny operator logistyczny, DSV.

Część „morska” DSV zanotowała w I kwartale wzrost wolumenu przewozów (w TEU) o ok. 3 proc. r/r, a w II kwartale o 4 proc. - informuje spółka. Dzięki temu zdobyła ona nieco większy udział w globalnym rynku operacji morskich. DSV informuje, że był to głównie wzrost organiczny, bowiem w efekcie przejęć przewozy jej powiększyły się o ok. 1 proc.

Rynek frachtu lotniczego w I półroczu 2013 r. spadł od -2 proc. do stagnacji (0 proc.), szacuje DSV, przy czym własną dynamikę w tym segmencie na „nieco niższą od rynkowej”.

Operator ten podkreśla, że transport drogowy nadal odczuwa skutki słabego rozwoju gospodarczego w większości krajów europejskich. Z tego powodu, wolumen przewozów samochodami zmalał w I półroczu br. o 1-2 proc. r/r/, podobnie jak w DSV.

Jak komentuje operator, rynek, na którym działa, charakteryzuje się w ostatnim czasie bardzo niewielkim wzrostem przy jednoczesnym, stale rosnącym poziomie konkurencji rynkowej.

- Biorąc to pod uwagę cieszę się, że wyniki DSV za pierwsze sześć miesięcy 2013 r. pozostały stabilne - skomentował Jens Bjørn Andersen, CEO Grupy DSV. - Dzięki napływowi nowych klientów oraz koncentracji na efektywności i kontroli kosztów, wszystkie trzy dywizje DSV odnotowały dobre wyniki finansowe.

Po I półroczu DSV uzyskała blisko 22,4 mld DKK przychodów, o 0,9 proc. większe niż w tym samym okresie 2012 r. Jej zysk netto po opodatkowaniu przekroczył 1 mld DDK i był o ok. 21,4 proc. większy.

Grupa DSV należy do koncernu transportowo-logistycznego DSV A/S z siedzibą w Broendby w Danii. Ma biura oraz oddziały w ponad 70 krajach, w tym w Polsce.

Piotr Stefaniak

1 1 1 1

Źródło:

Newsletter