Porty, logistyka

Blisko 200-metrowy most połączy w Szczecinie lewy brzeg Odry z wyspą rzeczną. W przetargu ogłoszonym przez spółkę celową Mars Most Brdowski oferty można składać do 26 września. Trójprzęsłowy most ma połączyć część lądową miasta z wyspą Ostrów Brdowski.

Na moście znajdą się dwa pasy drogowe oraz chodnik dla pieszych. Projekt zakłada też rozbudowę infrastruktury drogowej i pomostów umożliwiających prowadzenie mediów. W planie jest również udostępnienie nowych miejsc parkingowych a także stworzenie miejsca, w którym będą się odbywały uroczystości upamiętniające wydarzenia z grudnia 1970 r.

Przeprawa ma powstać w 310 dni od daty przejęcia terenu pod budowę. Prace mają się zakończyć w 2015 r.

Inwestycja ma być sfinansowana głównie ze środków unijnych. Projekt został wpisany przez zarząd woj. zachodniopomorskiego na listę indykatywną. Most ma być publiczny, w przyszłości przejmie go miasto, które będzie utrzymywało i konserwowało przeprawę. Do tej pory aby dostać się na wyspę trzeba było korzystać z promu.

Wcześniej 21 ha na wyspie sprzedała Szczecińska Stocznia Remontowa Gryfia. Na tym terenie ma powstać za 75 mln euro fabryka produkującą fundamenty morskich wież wiatrowych, która na początku zatrudni 400 osób.

Grunty zakupiło międzynarodowe konsorcjum KSO, powołane do realizacji tej inwestycji. Tworzą je: niemiecka firma Bilfinger Berger (62,5 proc.), Fundusz Inwestycyjny Mars, należący do Agencji Rozwoju Przemysłu (32,5 proc.) oraz Gdyńska Stocznia Crist (5 proc.). Kilka dni temu poinformowano o zmianie nazwy KSO na Bilfinger Crist Offshore.

Na wyspie ma też powstać park przemysłowy Gryfia Biznes Park.

Projekt zakłada aktywizację wolnych terenów należących do stoczni poprzez pozyskanie inwestorów, głównie z sektora off-shore. Pierwszym elementem parku przemysłowego ma być właśnie fabryka Bilfinger Crist Offshore.

Na obszarze niespełna 6 ha na wyspie kontynuuje działalność stocznia Gryfia. W pierwszych dniach września br. odbędą się walne zgromadzenia akcjonariuszy, które mają podjąć decyzję o połączeniu szczecińskiej stoczni remontowej z Morską Stocznią Remontową w Świnoujściu.

Jeśli akcjonariusze zaakceptują projekt połączenia obu spółek, na wyspie rozpocznie działalność połączona Morska Stocznia Remontowa Gryfia.

Planom tym sprzeciwiają się związkowcy ze świnoujskiej stoczni i radni tego miasta.

 

+35 Manipulacja prasy.
Most. " Inwestycja ma byc sfinansowana glownie ze srodkow unijnych "
To klamstwo. Jezeli juz to 20 do 30 %. I to tez nie jest pewne.
To my polscy podatnicy sfinansujemy ten most dla prywatnej firmy zwiazanej
dziwnymi ukladami z politykami PO i SLD.
Moze ktos zna odpowiedz na pytanie : dlaczego panstwowy fundusz MARS
kontrolowany przez ludzi PO daje prywatnej firmie ponad 100 mln zl a ma
tylko 32,5 % udzialow.
Dlaczego miasto Szczecin bedzie konserwowalo i utrzymywalo most a nie firma KSO czyli uzytkownik ? Czyli szczecinianie ze swoich podatkow na rzecz miasta
beda utrzymywac most dla prywatnej firmy.
Takie numery sa mozliwe tylko w tak chorym panstwie jak PRL bis.
21 sierpień 2013 : 12:23 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-21 Użytkownikami mostu będą w 99% pracownicy firm
znajdujących się na wyspie (Szczecinianie). Proponuję, żeby to oni odpowiadali za utrzymanie i konserwację mostu. Odciągać z wypłat. Twoje rozumowanie, Dociekliwy, czasami mnie rozbraja.
21 sierpień 2013 : 12:29 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Źródło:

Newsletter