Inne

W dniu 17 września 2019 obyło się kolejne posiedzenie Rady KIGM, które poprowadził Przewodniczący Rady p. Adam Meller. 

W związku z rezygnacją dotychczasowego Sekretarza Generalnego p. Jerzego Lewandowskiego Rada powierzyła to stanowisko Rafałowi Machowiakowi dotychczasowemu dyrektorowi biura KIGM. Nowy Sekretarz Generalny obejmie obowiązki z dniem 1 października 2019 r.

Rada zapoznała się z sytuacją ekonomiczną jednego ze swych członków - Stoczni Remontowej "Nauta" SA i postanowiła wystosować list otwarty z apelem o podjęcie działań, które przywróciłyby stabilizację ekonomiczną liczącej ponad 90 lat stoczni. List ten skierowany został do Wicepremiera Jacka Sasina, Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Ministra Obrony Narodowej, prezesów zarządów Polskiej Grupy Zbrojeniowej oraz MS Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych.

Rada dyskutowała na temat relacji pomiędzy największymi portami a władzami miast, na których terenie się znajdują podkreślając konieczność takiego ułożenia współpracy, aby rozwój portów, najważniejszego ogniwa polskiej gospodarki morskiej, odbywał się w sposób niezakłócony.

Na posiedzeniu Rady poruszono również kwestię konieczności sfinansowania przez budżet państwa pogłębienia toru wodnego łączącego port w Elblągu z przyszłym przekopem Mierzei Wiślanej zwracając uwagę, że bez znalezienia środków umożliwiających pogłębienie toru wodnego port w Elblągu nie skorzysta z przekopu Mierzei Wiślanej.

rel (KIGM)

+10 30 września 2019,poniedziałek!!!
''Nowy Sekretarz Generalny objął obowiązki z dniem 1 października 2019 r.,Język polski ma czas przyszły i można się nim bez obaw posługiwać.
30 wrzesień 2019 : 05:27 hihi Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Takie czasy
Jest napisane "obejmie", a to czas przyszły.
30 wrzesień 2019 : 16:15 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Propaganda i nic więcej
Taki los państwowych firm i spółek, które są tylko po to, by kierownictwo i członkowie rad nadzorczych, przy zerowej odpowiedzialności, mogli sobie napychać kieszenie państwowymi pieniędzmi. Wszystkie państwowe stocznie balansują na krawędzi, a położona w 2017 roku w Szczecinie stępka jest dowodem ich upadku. Niedawno w Stoczni Gdańskiej, odkupionej na poczatku roku od ukraińskiego oligarchy, Prezes zapowiadał odbudowę przemysłu stoczniowego. Bo jak to Prezes Polski powiedział: Przemysł stoczniowy w Polsce musi zostać odbudowany. Ta odbudowa trwa już 4 lata, a jak ona wygląda widzimy na codzień.
30 wrzesień 2019 : 16:35 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 Trele morele
Gdy PiS zapowiadał wykonanie przekopu Mierzei Wiślanej, głównym celem miało być ożywienie portu w Elblągu, który miał zostać wyzwolony w końcu z rosyjskich ograniczeń i kontroli. Teraz PiS nie kryje, że przekop tak, ale pogłębienie toru wodnego do Elbląga już nie. To po co były te szumne zapowiedzi i po co ten przekop ma być tak naprawdę robiony ? To tak, jakby budować autostradę i zakończyć jej budowę w lesie.
30 wrzesień 2019 : 16:43 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter