Bezpieczeństwo, Granice

HMS Spey, piąty i ostatni okręt patrolowy (OPV) typu River, z drugiej serii (Batch 2), opuścił wczoraj stocznię BAE Systems w Glasgow wyruszając w rejs dostawczy do swojej nowej bazy morskiej Portsmouth.

Wyjście w morze HMS Spey oznacza zakończenie budowy OPV drugiej serii. BAE Systems zaprojektowało, skonstruowało, uruchomiło i dostarczyło Królewskiej Marynarki Wojennej Wielkiej Brytanii (Royal Navy) pięć OPV typu River w ciągu sześciu lat.

Po niedawnym pomyślnym zakończeniu programu prób morskich, których celem było dokładne przetestowania okrętu, HMS Spey dołączy teraz do swoich czterech bratnich jednostek we flocie Royal Navy. Dzięki filtrowi mocznikowemu, który redukuje o około 90% emisje tlenków azotu z generatorów diesla, HMS Spey będzie jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska okrętów we flocie Royal Navy.

W szczytowym momencie program zapewniał utrzymanie około 1400 miejsc pracy w BAE Systems i obejmował wydatki na łańcuch dostaw w wysokości prawie 240 mln GBP dla ponad 150 dostawców w Wielkiej Brytanii i Europie. Programu był również okazją dla ponad 200 praktykantów BAE Systems do zapoznania się ze wszystkimi aspektami projektowania, budowy, wyposażania, testowania i przyjmowania okrętów do służby.

To kulminacyjny moment dla programu OPV typu River drugiej serii. Jesteśmy niezmiernie dumni z dostarczania tych okrętów Royal Navy, które potwierdzają umiejętności i doświadczenie, jakie mamy w Clyde - powiedział Mike Macfarlane, dyrektor ds. dostaw OPV, z działu budowy okrętów w BAE Systems. - Współpracując z Royal Navy, brytyjskim Ministerstwem Obrony i naszymi dostawcami, z powodzeniem pokonaliśmy tegoroczne wyzwania związane z COVID-19, aby zrealizować ten strategicznie ważny program, który przyniesie korzyści i ochroni interesy naszego kraju w kraju i za granicą. Ze smutkiem obserwujemy wychodzący ostatni OPV, ale życzymy HMS Spey, jego dowódcy i załodze wszystkiego najlepszego w ich nowej bazie Royal Navy w Portsmouth - dodał.

Oprócz dostarczenia pięciu okrętów Royal Navy, program OPV odegrał też kluczową rolę w zapewnieniu możliwości budowy okrętów w przyszłości, jednocześnie koncentrując się na ciągłym doskonaleniu. Standard wykonania OPV drugiej serii stale się poprawiał w ramach programu. HMS Spey osiągnął najlepszy wynik w serii i jestem bardzo dumny z zespołu, który walczył z przeciwnościami losu, i że wszyscy wzmogli wysiłki, aby ukończyć program na czas i zgodnie z budżetem - powiedział Mark Beverstock, szef zespołów DE&S ds. dostaw OPV i Typu 26.

Program OPV stworzył okazję do dalszego inwestowania w najnowocześniejsze technologie i procesy, aby zapewnić Royal Navy lepsze zdolności. Wspiera również rozwój nowych talentów, które teraz przyczynią się do pomyślnej dostawy okrętów nowej generacji Typ 26 City, które są również projektowane i budowane przez BAE Systems w Clyde. Dzięki tym programom firma zachowuje krytyczne umiejętności inżynierskie, które są niezbędne do utrzymania wiodącej na świecie bazy przemysłowej Wielkiej Brytanii, a także wspierania ciągłego rozwoju umiejętności swoich pracowników w zakresie projektowania, budowy i integracji skomplikowanych okrętów.

Po przybyciu do Portsmouth HMS Spey zostanie oficjalnie przekazany Royal Navy. Po oddaniu do służby rozpoczną się działania załogi okrętu i jego pierwszy przegląd techniczny w ramach programu wsparcia logistycznego kontrahentów (CLS), który zostanie wykonany przez dział BAE Systems Maritime Services, który zapewnia utrzymanie i obsługę całej floty nawodnej Royal Navy stacjonującej w Portsmouth.

Pięć okrętów typu OPV (Offshore Patrol Vessels) zostało nazwanych na cześć rzek w Wielkiej Brytanii: Forth, Medway, Trent, Tamar i Spey. Pierwotna umowa o wartości 348 mln GBP na pierwsze trzy OPV została podpisana w sierpniu 2014 r., a następnie w grudniu 2016 r. została zawarta umowa o wartości 287 mln GBP na dodatkowe dwa OPV i wsparcie dla wszystkich pięciu okrętów. W czasie trwania tego programu w przedsięwzięciu i jego łańcuchu dostaw uczestniczyło ponad 150 firm, z których 84% ma siedzibę w Wielkiej Brytanii, a 25% w Szkocji.

Zespół wsparcia logistycznego kontrahentów BAE Systems w bazie morskiej Portsmouth zarządza kompleksowym rozwiązaniem obsługi dla floty OPV Royal Navy, zapewniając ich wysoką dostępność operacyjną na całym świecie. Zespół jest jedynym punktem kontaktowym Royal Navy w zakresie wszystkich działań wspierających dla OPV, w tym obsługi technicznej, usuwania usterek i dostaw części zamiennych, zapewniając wsparcie w każdym miejscu na świecie, w którym okręty operują.

rel (BAE Systems)

-3 news dnia
wy naprawdę nie macie o czy pisac?szukajcie lepiej grobarczyka i jego promu widmo.
29 październik 2020 : 16:03 janek 23 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 M.M.
Mam dla ciebie newsy dwa.Pierwszy to taki,że Grobarczyk się znalazł,jest w Warszawie,cały i zdrowy,drugi news jest trochę gorszy,bo promu widmo nie ma,może dlatego ,że to widmo to i ciężko go namierzyć,ahoj,znaczy cześć,mam nadzieję ,że pomogłem .
30 październik 2020 : 20:20 Do News dnia Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter