Zgodnie z decyzją Zarządu PRS SA z dnia 28.03.2019 o ujednoliceniu wizerunku PRS SA, polskie towarzystwo klasyfikacyjne zaprezentowało nowy logotyp, który wkrótce ma całkowicie zastąpić jego dotychczasowy znak.  

Poprzedni logotyp współtowarzyszył PRS przez ponad 60 lat - został wprowadzony, kiedy Polski Rejestr Statków był skupiony wyłącznie na klasyfikacji i nadzorze technicznym statków i innych obiektów pływających.Jak sama podkreśla - firma jest już w zupełnie innym miejscu. Choć nadzory okrętowe to nadal bardzo ważna część jej działalności, to inwestuje również w rozwój pozostałych obszarów, tj. wykonywanie niezależnego nadzoru rzeczoznawczego w dziedzinie budownictwa przemysłowego, dróg, mostów, instalacji przesyłowych, mediów etc., certyfikację i weryfikację na zgodność z wymaganiami UE i standardami ISO oraz działalność rozwojową i naukowo-badawczą.

Nowy logotyp - jak przekonuje PRS - został zaprojektowany tak, by być symbolicznym pomostem między ponad 80-letnią historią i tradycją, a esencją zmian, które zaszły w instytucji na przestrzeni ostatnich lat. Wszystkie elementy graficzne mają podkreślać indywidualny charakter poszczególnych obszarów działalności PRS i konsekwentne podnoszenie standardów oraz rozwój instytucji.

Zauważaną zmianą w nowym logo w porównaniu do starego jest m.in. brak polskiego orła.

Jak czytamy na witrynie WWW PRS: "Istotą marki PRS jest: bezpieczeństwo, unikalne i szerokie doświadczenie, wysoka jakość usług, kultywowanie tradycji, zrównoważony rozwój, gwarancja stabilnej współpracy."

Autorem projektu i opracowania graficznego nowej identyfikacji PRS jest firma RDB Group z Gdańska.

Dotychczasowe logo PRS ma być "godłem historycznym" i ma być używane w czasie szczególnie uroczystych okazji, na podstawie pisemnej zgody Zarządu PRS SA.

rel (PRS SA), PBS