malkontenci oszczędzili byście sobie głupie uwagi ,że to chory PiSowski pomysł gigantomanii bo to realna i potrzebna inwestycja, port gdański w ciągu najbliższych nawet nie 10 lat przeładuje 100 mln ton przy takiej masie potrzebny jest nowy port ,ale trzeba o tym wiedzieć dopiero teraz widać ile zmarnowano czasu za Poprzednich rządów , które w stosunku do gospodarki morskiej nie miały żadnej wizji po za wysprzedażą tak samo jak z Lotem .
nie "myślałes" o tym aby zapisać się na jakieś kursy dla analfabetów? Mądrzejszy nie będziesz ale odrobinę mniej żałosny. Jak "myślisz" ile warta jest opinia prymitywnego stworzenia, którego szczątkowy "mózg" nie był w stanie opanować programu podstawówki i nauczyć sie pisać?
Po co nam port jak jest w Hamburgu , po co nam lotnisko jak jest w Berlinie, po co nam złotówka jak jest euro z centralnym bankiem w Niemczech , po co nam polscy Niemcy ( piszący tu komentarze ) jak mamy za granicą prawdziwych. Wszystko mamy w nlemczech tylko wysokość wypłat Niemcy trzymają dla siebie.
Może bym i uwierzył w te wszystkie "centralne" inwestycje ale musiałbym usłyszeć coś więcej niż propagandę. Wiadomo, że kiedy sprawuje się władze są potrzebne wielkie, dalekosiężne cele - to można zrozumieć. Takim celem dla PO było np. Euro 2012. Jednak to był cel realny i w zasięgu reki. Powstało mnostwo dobrych rzeczy przy tej okazji. Działania były rozłozone także na samorządy. PiS natomiast rzuca jedno hasło za drugim i na nieporownywalnie większą skalę. Nie widać w tym nic wicej niż propagandę. Tak jak z przekopem: czysta propaganda. Wszystkie argumenty oszukane co do joty.
zacytować "rusz się Zenek, śnieg na drodze, Zenek idź bo będzie gorzej". A byłeś ty Zenku w porcie w Gdańsku? A widziałeś ile tam terenu i obiektów leżało (celowo) odłogiem i tylko mewy tam s****y. Teraz już znaczna część tego jest zagospodarowywana, powstała olbrzymia chłodnia itp itd. Wiele obszarów zostało niepotrzebnie zurbanizowanych a to zasługa np Bremy, która latami w trosce o Gdańszczan doradzała miastu jak zablokować port w rozwoju. Gdańsk już jest 2 portem na Bałtyku a będzie pierwszym. Gigantomania to slogan sprzedawczyków!
A mówią iż "Polacy nie gęsi - swój rozum mają " ,a jednak udało się panu uwierzyć w propagandę negacji wszystkiego w której celuje PO - gratuluję ,tym samym przysłowie okazuje się błędne ...
tu nie chodzi o przysłowie zgadzam sie na port centralny ale najpierw niech PIS dokonczy prom (stepke), przekopie mierszeje, zbuduje 6 elektrowni atomowych, uzbroi w F35 polską armie ....
l I T O Ś CI ... NIEDORÓBKA GONI NIEDORÓBKĘ nie mówiąc o tym że płacenia za wykonane prace unikali jak ognia i CO WYSZŁO ? - jAKA PŁACA TAKA PRACA .Nie mniej pewne osobniki / prawdziwe indywidua - czapki z głów / ,są święcie przekonane że prace wykonano i jest miodzio ...A przekop rządu już nie musi obchodzić - plac przejeła już firma -> czyli teraz albo ustali całą logistykę itp. i za tym pójdzie faktyczna praca Albo ...zapłaci kare , ale wierze że wie co robi .
Najefektywniejszym departamentem w MGMiŻŚ jest dep. Propagandy. Wspaniałe kampanie dot budowy promów dla PŻB iPŻM, razem 6 sztuk czy budowy okrętów pdwodnych. Obecnie trwa kampania dot budowy terminali kontenerowych. W zeszłym roku polskie portowe terminale przeładowały 2 834 296 TEU. Projekty nowych terminali wykonane przez zarządy portów opiewają na 9 mlnTEU 9 (w tym budowa T3 DCT). Obecne moce terminali są na poziomie 5 mln TEU. Trzykrotne zwiększenie mocy przeładunkowych to już nie jest nawet propaganda, to patologia. Tymbardziej, że rozwija się port w Kłajpedzie, Rosjanie planują terminal w obwodzie kaliningradzkim a polski rząd promuje Via Carpatię. Gierek by tego nie wymyślił.
W Kaliningradzie też jest port! POtomki stalinowskich zbrodniarzy i złodziei kur okresu wojny Polszu od Stalina otrzymali w zarząd w zamian aby NIC NIE BYŁO!Aby jakikolwiek projekt się nie udał! Taki jest sens istnienia nadzwyczajnej kasty z nadania Stalina, POtomków trepów LWP, MO, ZOMO, SB. Dla nich największym wrogiem jest silna Polska!
Myślałęm, że znajdę tutaj w miarę rzeczowe i profesjonalne informacje o gospodarce morskiej, ale widzę, że propaganda sukcesu uprawiana przez pseudo obiektywnych dziennikarzy dotarła i tutaj. Dodatkowo prawie każda próba rzeczowego skomentowania artykułów, kończy się totalnym hejtem pisowskich troli.
To nie trole to jakiś najazd szarańczy. Nie widziałem jeszcze na tym portalu tylu kliknięć. Od 0 do 236 ! I wszystko z jednej "słusznej" opcji. Czyżby min. Grabarczyk bał się o ponowną nominację?
Handel morski jest kluczem do sukcesu kraju. Drogi morskie były, są i będą najbardziej ciekawe handlowo. Jeżeli ktoś widział naście kontenerowców czekających na wejście do portu w Gdańsku ten wie, że port ma wąskie gardło. Kolejki zawsze świadczą o granicznych możliwościach. Nie jestem żadnym zwolennikiem ani PIS ani PO. Nie znam się na portach i ich działaniu ale kojarzę fakty i wysuwam wnioski.
Porty to Mc Donaldy przy drodze -jeżeli nie będzie przejeżdżających to upadną bo sąsiadujące miasto ma swój Mac w mieście. Gdańsk mieści się na końcu drogi przez Bałtyk-oby był potrzebny Białorusi , Ukrainie noi aby St Petersburg zamarzał na długie miesiące . Litwa z Kłajpedą to istotna konkurencja sprawniej działająca-byłem klientem tego portu!!
Ocieplenie klimatu nakaże redukcje emisji CO2. Na celowniku przyszłej przewodniczącej KE UE będzie pani van den Leyen, która już o tym mówi. Do 2050 trzeba zlikwidować emisje netto. Transport morski wytwarza 1 mld ton. Po co porty jak nie będzie transportu?
Jeszcze dużo czasu do zakończenia budowy-jeżeli zdecydowanie obniżą się prognozy to można zatrzymać rozbudowę na mniejszym zasięgu. Podnoszący się poziom oceanów będzie katastrofalny dla Rotterdamu i Hamburga co może służyć Gdańskowi , a ostra zima może zamrożić St. Petersburg.
zgadzam sie na port centralny ale najpierw niech PIS dokonczy prom (stepke),
przekopie mierszeje, zbuduje 6 elektrowni atomowych, uzbroi w F35 polską armie
....
Dodatkowo prawie każda próba rzeczowego skomentowania artykułów, kończy się totalnym hejtem pisowskich troli.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.