NEWSLETTER MORSKI - www.PortalMorski.pl

Anglicy wysyłają na Falklandy atomowy okręt

Jak podają brytyjskie media, zmodernizowany brytyjski okręt podwodny o napędzie atomowym - HMS Talent, typu Trafalgar, uzbrojony w pociski samosterujące Tomahawk, zostanie wkrótce wysłany z Kapsztadu (Republika Południowej Afryki) w rejon Falklandów.

Czytaj więcej...

Remont mariny znów opóźniony

Kolejne opóźnienie remontu znanej w regionie mariny żeglarskiej w Lubczynie. Lubczyna miała się zmieniać, począwszy od 2010 roku miała się stać częścią Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego. Jednak, aby dostać unijne dofinansowanie, potrzebny był tak zwany wkład własny, czyli pieniądze gminy.

Czytaj więcej...

Makrum wykłada miliony

Szczecińska Stocznia Pomerania w trzy lata wybuduje w Szczecinie Park Technologiczny do remontu i budowy małych statków.

Czytaj więcej...

Wrak krążownika Murmańsk w końcu w suchym „doku”

Norweska firma AF Decom ogłosiła, że w kwietniu udało się ostatecznie uszczelnić swoisty „suchy dok” budowany wokół wraku krążownika Murmańsk, a obecnie został on praktycznie osuszony.

W najbliższych tygodniach rozpocznie się operacja ostatecznego usunięcia wraku, który od Wigilii 1994 roku, tkwi u wybrzeży Finnmarku. W 2009 roku władze norweskie zdecydowały o usunięciu, wybierając rozwiązanie polegające na odgrodzeniu i osuszeniu zatoki, w której tkwi wrak oraz jego usunięciu wraz z osadami. Trudna technicznie i wyjątkowa w skali światowej operacja wielokrotnie była przekładana ze względu na nadzwyczaj trudne warunki. Obecnie planuje się, że zostanie zakończona w roku 2013.

http://barentsobserver.com/en/nature/murmansk-demolition-final-phase

Zaprezentowano plan usunięcia wraku Costa Concordia

W miniony piątek, przedstawiciele armatora Costa Crociere i amerykańskiego konsorcjum Titan-Micoperi zaprezentowali szczegóły operacji usunięcia wraku wycieczkowca Costa Concordia.

Operację przeprowadzą wspólnie: amerykański Titan Salvage i włoski Micoperi, których konsorcjum wygrało przetarg na usunięcie wraku. Costa Concordia zostanie usunięta w całości, celem zmniejszenia negatywnego oddziaływania na środowisko, a operacja ma potrwać do 12 miesięcy.

Będzie składać się z czterech zasadniczych etapów. W pierwszym, w pobliżu wraku zostanie wybudowana specjalna platforma, a do części wystającej ponad wodę przyspawane zostaną kesony. W drugim etapie, dwa dźwigi zamontowane na platformie, wspomagane przez wypełniane wodą kesony, doprowadzą do wyprostowania statku. W kolejnym etapie odpowiednie kesony zostaną przymocowane także do drugiej burty statku, który w czwartym etapie uzyska pływalność i zostanie odholowany do jednego z włoskich portów.

http://www.marinelog.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2411:wreck-removal-plan-presented-for-costa-concordia&catid=83:salvage&Itemid=192

Portowe planowanie

W ostatnich kilku miesiącach przeglądając branżowe periodyki poświęcone transportowi morskiemu spotkałem się z kilkoma artykułami omawiającymi kwestie związane z przyszłością portów morskich. Dotyczyły praktycznie większości terytoriów skupiających nowe przedsięwzięcia, postanowiłem podzielić się z Państwem głównymi tezami, gdyż temat rozwoju portów morskich jest nadal bardzo aktualnym zagadnieniem w odniesieniu do naszych Zarządów i Terminali.

Czytaj więcej...

Japoński przemysł stoczniowy zwolnił w 2011 roku

Budowa nowych statków w japońskich stoczniach zmalała w 2011 roku zarówno pod względem tonażu brutto, jak i wartości jednostek - podaje japońskie Ministerstwo Infrastruktury, Transportu i Turystyki.

Czytaj więcej...

700 statków na Tamizie

Jak podaje serwis internetowy goniec.com, władze Londynu poinformowały, że w oczekiwanej od dawna paradzie na Tamizie, która odbędzie się 3 czerwca, weźmie udział 700 jednostek pływających z dwudziestoma tysiącami osób na pokładach.

Czytaj więcej...

Idąc rakiem po Darze Pomorza

Chcesz poznać historię Wilhelma Gustloffa? Przedstawienie wystawione na pokładzie Daru Pomorza to jeden z lepszych pomysłów Teatru Miejskiego w Gdyni ostatnich lat.

Czytaj więcej...

Pożytek z morskich katastrof

Transport morski należy do bardzo bezpiecznych. A to dlatego, że procedury postępowania, wyszkolenie marynarzy, a także środki techniczne, podobnie zresztą jak w transporcie lotniczym, są w nim nieustannie udoskonalane. Sprawdzane nie tylko przez armatora /właściciela/, ale także niezależne podmioty, jak klasyfikator czy Port State Control. Niestety, czasami na morzu dochodzi do wypadków, zarówno tych głośnych medialnie, jak i mniejszych, o których nie mówi się głośno.

Czytaj więcej...

Ogłoszenia

silnik scania

Sprzedam silnik napędu głównego Scania DI-14. 480Km. z 2003 r. silnik posiada dokumenty Ai.P.P. wydane przez GL. bardzo istotne z uwagi na MARPOL. silnik w dobrym stanie technicznym gotowy do odpalenia . nie wymaga naprawy głównej , wszelki...

Czytaj więcej...

Zrezygnuj z subskrypcji