Bezpieczeństwo

Terminowo i bez przeszkód natury technicznej przebiega budowa pierwszego prototypowego polskiego niszczyciela min Kormoran II w hali montażowej gdańskiej stoczni grupy Remontowa Shipbuilding (dawniej Stocznia Północna). Jedenaście sekcji okrętowych ma przejść do końca 2014 proces inspekcji jakości wykonania.

Kadłub jednostki podzielono na 14 sekcji. Według planu każda z nich konstruowana ma być oddzielnie, po to, aby technologicznie ułatwić ich końcowe zespolenie w gotową całość. Zgodnie z założeniami budowy okrętów wojennych, każda z gotowych sekcji pospawanych z blach ze stali małomagnetycznej powstaje pod okiem inspektorów-specjalistów z Polskiego Rejestru Statków (PRS). Wszystko po to, aby instytucja certyfikująca i homologująca jakość wykonanych prac mogła otrzymać świadectwo klasy okrętu.

Warto dodać, że Kormoran II to pierwsza jednostka budowana w rodzimej stoczni (Stępka pod Kormorana 2, 2014-09-23), po uruchomieniu w latach 1980. serii trałowców bazowych projektu 207. Na ostatnim z nich, ORP Wdzydze (646) banderę podniesiono 20 lat temu – 2 grudnia 1994 (Kormoran 2 niezmiennie na dobrym kursie, 2014-06-18).

Świadectwo klasy to certyfikat (złożony ze skomplikowanego kodu literowego), gwarantujący bezpieczeństwo użytkowania, żeglugi przy określonym stanie morza, zalodzenia akwenów i zgodności z międzynarodowymi standardami i normami ochrony środowiska. De facto uprawnia on do wchodzenia do wszystkich portów cywilnych i korzystania z ich instalacji bez żadnych ograniczeń.

Czytaj więcej >>> 

altair.com.pl

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter