Bezpieczeństwo

Masowiec Orlęta Lwowskie płynął do stoczni złomowej w Pakistanie. Na statku byli wyposażeni w broń długą pracownicy szczecińskiej firmy zajmującej się bezpieczeństwem.

- Rejs przebiegł bez incydentów - mówi Sebastian Kalitowski z firmy Maritime Safety and Security ze Szczecina.

- W czasie naszych działań nie mieliśmy kontaktu ogniowego z piratami. Bywało tak, że do burty zbliżał się mały statek i nie było widać co znajduje się na jego pokładzie - dodaje Kalitowski.

- Armatorzy bardzo często wynajmują ochronę dla statków płynących u wybrzeży Somalii - mówi Krzysztof Gogol z Polskiej Żeglugi Morskiej. - Niedawno mieliśmy statek MS Armia Krajowa i był ochraniany przez czterech żołnierzy brytyjskich.

Odkąd pojawiła się ochrona z bronią długą, nie odnotowano ani jednego przypadku porwania statku przez somalijskich piratów. W roku 2012 Somalijczycy uprowadzili aż 50 jednostek.

0 Mało ekonomiczne
Czytając takie rewelacje od razu wiadomo, że coś tu jest na bakier z ekonomią.
Polska Żegluga Morska jest niezwykle hojną firmą, która prowadzi ochronę przez wszystkie wody ze Szczecina do Pakistanu. Natomiast armatorzy całego świata wprowadzają ochronę na pokłady swoich statków tylko i wyłącznie w strefach zagrożonych. Niewykluczone, że Maritime Safety and Security ze Szczecina choć nieznana w branży bezpieczeństwa na morzu odnalazła nowy algorytm ekonomiczny.
27 styczeń 2015 : 22:35 Brander | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0211 4.1023
EUR 4.2758 4.3622
CHF 4.4105 4.4997
GBP 4.9503 5.0503

Newsletter