Bezpieczeństwo

Skok do wody z burty okrętu, dopłynięcie i wejście do tratwy ratunkowej i wielogodzinne oczekiwanie na ratunek... to elementy szkolenia ratowniczego załóg okrętów Marynarki Wojennej. We wtorek i środę, 10 i 11 czerwca, załoga okrętu ORP Bałtyk trenowała na Zatoce Gdańskiej przetrwanie na morzu w sytuacji awaryjnej.

Szkolenie rozpoczęło się od przydziału do środków ratunkowych. W trakcie alarmu każdy członek załogi zakłada pas ratunkowy i zmierza do przydzielonej tratwy ratunkowej. Po jej zwodowaniu następuje skok do wody z wysokości kilku metrów i przepłynięcie dwóch długości okrętu w wodzie o temperaturze około 16 stopni Celsjusza. Po wejściu do tratwy załoga przebywa w niej przez sześć godzin poznając dokładnie jej wyposażenie i omawiając podstawowe zasady przetrwania.

Tego typu szkolenie odbywa się na każdym okręcie Marynarki Wojennej. Najczęściej poprzedzone jest treningiem na basenie, gdzie w kontrolowanych warunkach załogi okrętów uczą się jak poprawnie wykorzystać koło ratunkowe, jak bezpiecznie wejść do tratwy i jakich zasad należy przestrzegać w oczekiwaniu na pomoc na morzu.

ORP  Bałtyk  (nr burtowy: Z-1) to zbiornikowiec paliwowy Marynarki Wojennej przeznaczony do zaopatrywania okrętów w materiały pędne i smary. Z-1 transportuje, przechowuje, przyjmuje i wydaje produkty naftowe innym jednostkom zarówno w portach, jak i na morzu, a także z brzegu. Okręt może zaopatrywać jednostki w morzu również w inne produkty dzięki ruchomym żurawikom przeładunkowym. Jednostka wyposażona jest we wszystkie niezbędne systemy przyłączeniowe, spełniające standardy obowiązujące w NATO, umożliwiające tankowanie wszystkich okrętów współpracujących z polską Marynarką Wojenną. Dowódcą okrętu jest kpt. mar. Krzysztof Duszyński.

3 Flotylla Okrętów

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0052 4.0862
EUR 4.2719 4.3583
CHF 4.4093 4.4983
GBP 4.9894 5.0902

Newsletter