Jesteś Tutaj: PortalMorski.pl Żegluga Żegluga śródlądowa
Dołącz do nas

Żegluga śródlądowa

Żegluga śródlądowa i rzeczno-morska ● Barki ● Statki rzeczno-morskie

J. Materna: w połowie kwietnia br. szczegółowy plan rozwoju wodnych dróg śródlądowych

Email Drukuj

J. Materna: w połowie kwietnia br. szczegółowy plan rozwoju wodnych dróg śródlądowych

W połowie kwietnia br. poznamy szczegóły rządowego planu rozwoju wodnych dróg śródlądowych – powiedział PAP wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Jerzy Materna. Dodał, że realizacja planu – wg. wstępnych szacunków - w ciągu 15 lat może kosztować ok. 60 mld zł.

Śląskie: Sejmik za pracami dotyczącymi Odrzańskiej Drogi Wodnej

Email Drukuj

Odrzańska Droga Wodna

Za przygotowaniem dokumentacji związanej z przygotowaniem prac umożliwiających większe wykorzystanie potencjału Odrzańskiej Drogi Wodnej oraz za podwyższeniem jej parametrów żeglugowych do co najmniej IV klasy drogi wodnej opowiedzieli się radni woj. śląskiego.

60 mld złotych na udrożnienie polskich rzek

Email Drukuj

Stopień wodny Rędzin na odrzańskiej drodze wodnej. Fot.: Wikipedia

Rząd chce udrożnić polskie rzeki. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej ma na ten cel pozyskać około 60 miliardów złotych. Informacyjna Agencja Radiowa poinformowała o głównych założeniach Programu Rozwoju Śródlądowych Dróg Wodnych.

105 mld zł potrzeba na rewitalizację dróg wodnych w Polsce

Email Drukuj

Międzynarodowa droga wodna E70. Fot.: MDWE70

Na rewitalizację śródlądowych dróg wodnych w Polsce potrzeba ok. 105 mld zł w ciągu 30 lat - podano w Sopocie podczas konferencji "Transport Week". Spodziewane korzyści z uruchomienia transportu wodnego w tym okresie mogłyby wynieść nawet 300 mld zł.

NIK: nadzór nad śluzami i zaporami nie działał prawidłowo

Email Drukuj

Wrota Śluzy Okole na Kanale Bydgoskim. Fot.: Wikimedia Commons

Nadzór nad budowlami piętrzącymi wodę (śluzy, jazy i zapory) nie funkcjonował prawidłowo w latach 2013-2014 - wynika z raportu NIK. Zdaniem Izby wskazane nieprawidłowości zwiększają ryzyko awarii tych budowli, co stanowi zagrożenie dla ludzi i mienia.

Przywrócenie Żeglowności na Odrzańskiej Drodze Wodnej

Email Drukuj

Konferencja - Przywrócenie Żeglowności na Odrzańskiej Drodze Wodnej - stan przygotowań (Fot.: MGMiŻŚ)

Kolejna konferencja poświęcona żegludze tym razem odbyła się we Wrocławiu z inicjatywy wojewody dolnośląskiego Pawła Hreniaka. Uczestniczyli w niej między innymi Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej oraz europoseł Ryszard Legutko.

Mierzeja to nie wszystko

Email Drukuj

Mierzeja to nie wszystko

- Jeśli za przekopem Mierzej Wiślanej nie pójdzie szereg inwestycji dla Elbląga to będziemy mieli autostradę, ale bez dróg dojazdowych - mówi portalowi "Dziennik Elbląski" poseł PO, Jerzy Wcisła. Opozycja przestrzega przed ślepą realizacją projektu przekopu i przypomina, że na rzekę i tak nie wpłyną statki o większym zanurzeniu ponieważ dalej jej głębokość na to nie pozwoli.

Czesi zainteresowani żeglownością Odry

Email Drukuj

Czesi zainteresowani żeglownością Odry (Fot.: MGMiŻŚ)

Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marek Gróbarczyk oraz Sekretarz Stanu Jerzy Materna, odpowiedzialny za żeglugę w tym resorcie spotkali się z delegacją Republiki Czeskiej. Wśród gości byli Petr Forman - doradca Prezydenta Czech, Pavel Santarius ze Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Regionu Moraw oraz Petr Maryška z Ambasady Czech. Spotkanie dotyczyło spraw żeglugi śródlądowej. 

Holendrzy chcą służyć doświadczeniem w żegludze śródlądowej

Email Drukuj

Od lewej: Paweł Brzezicki, Podsekretarz Stanu w MGMiŻŚ; Adriaan Palm, Chargé d'affaires, Szef Działu Politycznego Ambasady Królestwa Niderlandów (Fot.: MGMiŻŚ)

Paweł Brzezicki, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (MGMiŻŚ) spotkał się z wczoraj, tj. 17 lutego z Adriaanem Palmem, Chargé d'affaires, Szefem Działu Politycznego Ambasady Królestwa Niderlandów. Strona holenderska jest zainteresowana priorytetami nowego resortu oraz potencjalnymi obszarami współpracy polsko-holenderskiej w przyszłości.

Negatywna decyzja ws. zapory na Wiśle kontrowersyjna

Email Drukuj

Drugi stopień na Wiśle - wizualizacja firmy Arup.Decyzja Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy, odmawiająca zgody na realizację drugiego stopnia na Wiśle w Siarzewie (Kujawsko-Pomorskie) "jest kontrowersyjna i wymaga szczegółowej analizy" - powiedział w Sejmie wiceminister środowiska Mariusz Gajda.

Strona 8 z 42



PortalMorski.pl to profesjonalny, branżowy serwis internetowy ściśle związany z polską i światową gospodarką morską. Śledź wiadomości z kraju i ze świata. Zarejestruj się i szukaj z nami pracy na morzu i lądzie. Newsy, agencje crewingowe, ruch statków, pogoda, informacje o portach – to wszystko znajdziesz na PortalMorski.pl

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

facebook