Jesteś Tutaj: PortalMorski.pl Żegluga Żegluga śródlądowa
Dołącz do nas

Żegluga śródlądowa

Żegluga śródlądowa i rzeczno-morska ● Barki ● Statki rzeczno-morskie

Kolejny krok do użeglownienia Odry i Wisły

Email Drukuj

Fot.: pixabay

Do 26 października br. wykonawcy zainteresowani świadczeniem usług doradczych w procesie przygotowania studiów wykonalności dla inwestycji określonych w rządowym dokumencie (Założenia do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych na lata 2016-2020 z perspektywą do roku 2030), mogą składać oferty w ogłoszonym przez MGMiŻŚ przetargu nieograniczonym.

Radio Merkury: Towary popłyną Notecią?

Email Drukuj

Noteć (Fot.: Wikipedia)

Jak informuje Radio Merkury, samorządowcy pięciu województw, w tym Wielkopolski, chcą, aby powrócił ruch statków na Noteci. Miałby się na niej odbywać transport na linii Wschód-Zachód, na który nie pozwala teraz głębokość rzeki.

Drugi stopień na Wiśle wpisuje się w koncepcję europejskich korytarzy wodnych

Email Drukuj

Drugi stopień na Wiśle - wizualizacja firmy Arup

- Energetyka wodna powinna stanowić znaczące źródło odnawialnej energii elektrycznej. Pozwoli to na zrównoważony rozwój zarówno energetyki, jak i żeglugi śródlądowej - mówi Dariusz Kaśków, prezes Energa SA. Jest on jednym z autorów raportu przedstawionego podczas Inicjatywy Bałtyckiej - największej w Polsce debaty poświęconej zrównoważonemu rozwojowi regionu Morza Bałtyckiego.

Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską - Urząd Morski ogłasza przetarg na wykonanie projektu

Email Drukuj

W miejscu przekopu powstanie m.in. śluza i dwa zwodzone mosty

Jak informuje portal Trójmiasto.pl, Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg na wykonanie projektu przekopu na Mierzei Wiślanej. Na początku listopada zostaną ogłoszone zainteresowane firmy.

Białoruś/ Ministrowie Gróbarczyk i Adamczyk o zacieśnieniu współpracy

Email Drukuj

Obrady w Mińsku (Fot.: MGMiŻŚ)

Memoranda w sprawie zacieśnienia współpracy z białoruskim ministerstwem transportu i komunikacji podpisali w poniedziałek w białoruskiej stolicy przedstawiciele polskiego rządu, ministrowie: Andrzej Adamczyk i Marek Gróbarczyk.

Zarząd województwa chce rozbudować muzeum grunwaldzkie i odrestaurować Kanał Elbląski

Email Drukuj

Wózek na pochylni Całuny, Kanał Elbląski (Fot.: Wikimedia Commons)

Rozbudowy Muzeum Bitwy pod Grunwaldem w Stębarku oraz rewitalizacji Kanału Elbląskiego na wybranych odcinkach chce zarząd województwa warmińsko-mazurskiego. Chcąc zyskać dofinansowanie unijne zgłosił inwestycje do Kontraktu Terytorialnego dla Warmii i Mazur.

Wiślana konferencja na statku

Email Drukuj

Statek, na którym odbyła się konferencja (Fot.: UM w Grudziądzu)

Przedstawiciele RZGW w Gdańsku wzięli udział w konferencji naukowo-samorządowej na temat śródlądowych dróg wodnych w Polsce pt. "Kaskada Dolnej Wisły - szansa czy zagrożenie". Uczestnicy konferencji zebrali się na statku, który płynął Wisłą z Grudziądza do ujścia.

Krajowe rzeki odpowiadają za zaledwie 0,4 proc. transportu. Rząd stara się o międzynarodowe wsparcie na ich użeglowienie

Email Drukuj

Krajowe rzeki odpowiadają za zaledwie 0,4 proc. transportu. Rząd stara się o międzynarodowe wsparcie na ich użeglowienie (Fot.: pixabay)

Zgodnie z planami rządu do 2030 roku ma zostać przywrócona żeglowność polskich rzek, co w sumie ma kosztować ok. 70 mld zł. Resort Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej liczy na wsparcie z zewnątrz, ponieważ przez Polskę przebiegają trzy ważne międzynarodowe szlaki. W tym roku chcemy przystąpić do Porozumienia AGN o śródlądowych drogach wodnych międzynarodowego znaczenia, a w 2017 roku do transeuropejskiej sieci transportowej - zapowiada wiceminister.

Rząd chce wskrzesić transport rzeczny. Mechanizm inwestycyjny ma zapewnić miliardy finansowania

Email Drukuj

Według założeń ministerstwa Górna Odra zostanie dostosowana do parametrów IV klasy żeglowności do 2020 r. (Fot.: pixabay)

Największe polskie rzeki - Wisła i Odra - kiedyś były integralną częścią transportowego krwiobiegu. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej chce wskrzesić krajowy transport śródlądowy. Resort tworzy wehikuł do inwestycji w żeglowność. W wielki wielomiliardowy projekt chce zaangażować firmy energetyczne, banki, ubezpieczycieli, porty, a także środki unijne.

Rząd zdeterminowany. Będzie specustawa w sprawie przekopu przez Mierzeję Wiślaną

Email Drukuj

Będzie specustawa w sprawie przekopu przez Mierzeję Wiślaną (Fot.: Wikimedia Commons)

Przekop przez Mierzeję Wiślaną, który połączy Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym ma być wykonany do 2022 roku. Żeby to się udało, rząd chce skorzystać ze specjalnych przepisów, które przyśpieszą procedury związane z realizacją tego zadania. Projekt specustawy znajduje się obecnie w konsultacjach społecznych. Jeszcze w tym roku przepisy mają wejść w życie. Będą dotyczyły także modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin.

Strona 4 z 42



PortalMorski.pl to profesjonalny, branżowy serwis internetowy ściśle związany z polską i światową gospodarką morską. Śledź wiadomości z kraju i ze świata. Zarejestruj się i szukaj z nami pracy na morzu i lądzie. Newsy, agencje crewingowe, ruch statków, pogoda, informacje o portach – to wszystko znajdziesz na PortalMorski.pl

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

facebook