Żegluga

Opóźnienia pociągów i zablokowany tor wodny na Regalicy. Ruszył remont zwodzonego mostu kolejowego w szczecińskich Podjuchach.

Modernizacja potrwa dwa miesiące. W tym czasie pociągi nie będą tamtędy kursować. Przez dwa tygodnie będzie też zamknięty dla jednostek, które przepływają pod nim dzięki ruchomej konstrukcji.

Zakład Linii Kolejowych przewiduje m.in. remont przęsła zwodzonego i systemu sterowania podnoszeniem. Przez most przejeżdżają ponad trzydzieści razy dziennie pociągi pasażerskie. 

Jak powiedział nam rzecznik Przewozów Regionalnych Przemysław Tarasiewicz, z powodu modernizacji pociągi jeżdżą objazdem. - Ze Szczecina w kierunku Gryfina, Chojny, Kostrzyna i Zielonej Góry kursują przez Szczecin Dąbie, co wydłuża ich czas przejazdu średnio o 20 minut - tłumaczył Tarasiewicz.

Pierwszy etap remontu ma się zakończyć 10 czerwca - tuż przed finałem Baltic Tall Ships Regatta 2015. - Chodzi o to, by most był sprawny i by umożliwić jednostkom swobodne poruszanie się po wszystkich torach wodnych - mówi Krzysztof Woś - dyrektor Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie. - Nie ma w tym momencie konfliktu pod warunkiem, że część zamykającą całodobową żeglugę zakończą do 10 czerwca. 

Koszt modernizacji mostu to cztery miliony złotych.

To jedyny tego typu most w Polsce. Istnieje od 1877 roku. Ostatni raz był remontowany 19 lat temu. 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0323 4.1137
EUR 4.2919 4.3787
CHF 4.4221 4.5115
GBP 5.0245 5.1261

Newsletter