Żegluga

Scandlines nie będzie osamotniony. Stena Line również zdecydowała się na walkę o własne interesy przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Chodzi kwestię budowy stałego połączenia pod cieśniną Fehmarn.

Wielu przedsiębiorców, którzy postanowili zaprotestować przeciwko zasadom, na jakich ma zostać sfinansowana inwestycja, podkreśla, że odbędzie się to z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. Wykonawca nowego tunelu otrzymał bowiem gwarancje rządowe oraz ulgi podatkowe, które - przynajmniej w teorii - są zabronione przez przepisy unijne. Mimo tylu wątpliwości, okazało się, że projekt może liczyć na wysokie dofinansowanie ze środków europejskich. To nie spodobało się wielu podmiotom, które uważają, że firma Femern A/S jest faworyzowana.

- Nie mamy żadnych wątpliwości, jeśli chodzi o samą budowę stałego połączenia. Ale musi to zostać zrealizowane na tych samych warunkach, na jakich prowadzimy naszą działalność - na jakich przewozimy towary oraz ludzi pomiędzy Skandynawią a kontynentem - powiedział Claes Berglund ze Stena Line. - W tym wypadku uważamy, że Komisja Europejska wymieszała działalność biznesową z infrastrukturą państwa. Nie jest dla nas jasne, czy mamy do czynienia z działalnością komercyjną, czy też jest to część infrastruktury.

Według przedstawicieli Stana Line, powstanie tunelu pod cieśniną będzie miało bezpośredni wpływ na ich działalność realizowaną na trasach: Trelleborg - Rostock, Trelleborg - Sassnitz i Göteborg - Kilonia.

W ten sposób Stena Line zdecydowała się pójść tą samą ścieżką, na którą kilka dni temu wkroczyła firma Scandlines. Ten operator, podobnie jak Stena Lina, nie sprzeciwia się samej inwestycji, ale sposobowi jej finansowania.

Tunel Fehmarn ma połączyć ze sobą niemiecką wyspę Fehmarn oraz duńską wyspę Lolland. Wraz z realizacją projektu Fehmarn Belt Fixed Link bezpośrednie połączenie zyskałby Hamburg i Kopenhaga.

PromySkat
Źródło: Dagbladet Børsen

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9359 4.0155
EUR 4.267 4.3532
CHF 4.3583 4.4463
GBP 4.9726 5.073

Newsletter