Żegluga

Wysoce rozpoznawalny i lubiany przez miłośników statków prom pasażersko-samochodowy, zbudowany dla DFDS Seaways jako Dana Anglia, powrócił, po 12 latach nieobecności, do swego dawnego duńskiego portu macierzystego Esbjerg.

Niegdyś Dana Anglia, ostatnio Moby Corse, po zakończeniu czarteru w Moby Lines na Morzu Śródziemnym, została sprowadzona do Esbjerg w celu przygotowania przez stocznię remontową Semco Maritime do siedmiomiesięcznego czarteru SweOffshore, w którym będzie eksploatowany w charakterze pływającego hotelu dla pracowników Siemens Wind Power zatrudnionych przy budowie nowej instalacji offshore wind w pobliżu niemieckiej wyspy Sylt.

Wiekowa już Dana Anglia, od chwili przekazania przez stocznię w 1978 roku do jesieni 2002 roku służyła na linii Esbjerg-Harwich. Po przemianowaniu na Duke of Scandinavia zawijała także do portu polskiego, pracując, zaledwie przez rok, na przełomie 2002-2003, na linii Copenhagen-Trelleborg-Gdańsk. Potem był jeszcze czartery Brittany Ferries, z zatrudnieniem, pod nazwą Pont l'Abbena Morzu Północnym, na linii Newcastle (North Shields) - Ijmuiden i w Kanale Angielskim (znanym też jako Kanał La Manche), na linii Portsmouth-Cherbourg w latach 2006-2007.

Prom z miejscami dla 1370 (1249 łóżek) został zakupiony przez Moby Lines pod koniec 2009 roku i po otrzymaniu charakterystycznego malowania będącego znakiem rozpoznawczym włoskiego operatora - wielkich postaci z fimów animowanych Warner Brothers rozpoczął pracę na linii Toulon-Bastia, a następnie został przeniesiony na trasę z Korsyki do Genui.

JB

Fot.: Navi e Armatori

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9985 4.0793
EUR 4.2532 4.3392
CHF 4.3728 4.4612
GBP 4.9862 5.087

Newsletter