Żegluga

Niemiecki armator już od lat angażuje się w projekty, które mają wpłynąć na ograniczenie emisji szkodliwych związków.

Kolejna firma działająca na rynku przewozów promowych otrzymała wsparcie unijne na rozwój floty przyjaznej środowisku. Tym razem dotacja przypadła przedsiębiorstwu Scandlines. Wcześniej środki unijne, wspierające budowę ekologicznych statków, otrzymywały również DFDS i Fjord Line.

Zgodnie z decyzją, która zapadła, do operatora trafi dotacja w wysokości 2,3 miliona euro. Środki mają zostać przeznaczone na rozwój programu, w ramach którego Scandlines wprowadza na kolejnych swoich promach rozwiązania hybrydowe.

„System hybrydowy na trasie Rødby-Puttgarden jest istotnym elementem naszej strategii dotyczącej rozwoju zrównoważonego transportu promowego” – powiedział Søren Poulsgaard Jensen ze Scandlines.

Operator poinformował, że rozwój systemów hybrydowych to zaledwie pierwszy krok w stronę wprowadzenia rozwiązań, które będą w pełni przyjazne środowisku. W kolejnym etapie zamierza bowiem zadbać o rozwój statków, które będą napędzane energią z baterii słonecznych.

„System hybrydowy zastosowany na promach Scandlines pozwolił na zebranie kluczowego doświadczenia w zakresie wykorzystania baterii na promach. Teraz firma ma plan, by zrobić następny krok. Celem na najbliższe lata jest uruchomienie pierwszego statku, który będzie funkcjonował wyłącznie przy wykorzystaniu baterii” – zapowiedział Søren Poulsgaard Jensen.

Systemy, w oparciu o które Scandlines modernizuje swoją flotę, wprowadzając przyjazne dla środowiska rozwiązania, to wielokrotnie nagradzane systemy hybrydowe oraz tzw. scrubbery, czyli układ oczyszczania, służący do pochłaniania części składników mieszaniny gazowej i pomagający w oczyszczaniu gazów.

Już w 2013 r. rozwijany przez niemieckiego armatora pilotażowy program TEN-T, zakładający strategię stosowania silników akumulatorowych na równi z tymi zasilanymi paliwem ropopochodnym, został wysoko oceniony przez unijnych urzędników. W tej chwili Scandlines koncentruje się także na rozwoju systemów zasilania promów energią słoneczną i wiatrową w ramach projektu „Zero Emmision”.

PromySkat

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0323 4.1137
EUR 4.2919 4.3787
CHF 4.4221 4.5115
GBP 5.0245 5.1261

Newsletter