Żegluga

Niemiecki armator Hapag-Lloyd (HL) i United Arab Shipping Company (UASC) z siedzibą w Dubaju osiągnęły porozumienie w sprawie ogólnych warunków połączenia, które zatwierdzili dzisiaj właściciele UASC.

Z oświadczenia niemieckiej linii wynika, że porozumienie zakłada umowę połączenia biznesów (BCA), a de facto - przeniesienie udziałów UASC do Hapag-Lloyd.

W wyniku przeprowadzonej wyceny firm, majątek HL określono na 72 proc., natomiast UASC - na 28 proc.

Warunkiem „wiążącej umowy” miała być zgoda akcjonariuszy UASC na warunki porozumienia, co nastąpiło dzisiaj.

Obaj armatorzy poinformowali już w kwietniu, że rozpoczęli negocjacje w sprawie form współpracy i ewentualnego połączenia. Były one kontynuowane aż do dziś.

W wyniku tej fuzji powstanie grupa o szacunkowej wartości 8 mld euro.

Hapag-Lloyd – którego flota jest zdolna zabierać ponad 911 tys. TEU – awansuje na piąte miejsce (potencjał UASC – to 557 tys. TEU, obie dane z kwietnia br., za Alphaliner), za chińskim, państwowym armatorem COSCO Container Lines, który łączy się z inną państwową linią - China Shipping Container Lines.

Jak informowaliśmy, Hapag-Lloyd od dłuższego czasu szukał celu do akwizycji. W 2014 r. przejął chilijskie przedsiębiorstwo żeglugowe CSAV i stał się szóstym co do wielkości armatorem kontenerowym na świecie, specjalizującym się m.in. w przewozach towarów chłodzonych.

UASC to spółka założona w 1976 r. przez państwa arabskie znad Zatoki Perskiej: Arabię Saudyjską, Bahrajn, Irak, Kuwejt, Katar i ZEA.

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter