Żegluga

W pierwszych dziewięciu miesiącach port morski w Hamburgu (HH) przeładował 110 mln ton, co jest nowym rekordowym poziomem osiągniętym w tym okresie, informuje zarząd. Do wzrostu o 5,7 proc. przyczyniły się prawie wszystkie segmenty rynku.

Przeładunki ładunków w kontenerach, które dominują w Hamburgu jako uniwersalny port, również osiągnęły rekordowy poziom 7,4 mln TEU (standardowe kontenery 20 metrowe), tj. o 6,4 proc. więcej rok/rok. Z takim tempem, Hamburg poprawił swoją pozycję konkurencyjną wśród portów w Europie Północnej, które zanotowały średnio 1,9 proc. wzrost przewozów kontenerów i 4 proc. wszystkich ładunków, podkreśla zarząd HH.

Według niego, po trzech kwartałach br. Port w Hamburgu zwiększył udział w przeładunkach w tym regionie do 26,7 proc. (w ub.roku – 26,1 proc.).

Prawie czwartą część (7,4 mln TEU) przeładowanych towarów w Hamburgu stanowiły te dla portów Morza Bałtyckiego. Ich dynamika jednak była niższa niż średnia (2,8 proc.), w tym ładunki dla Rosji (504 tys. TEU) zmalały o 5,7 procent w porównaniu do tego samego okresu 2013 roku.

Wyjątkiem był przeładunek towarów w polskim handlu zagranicznym, podkreśla zarząd HH. Przekroczyły one 300 tys. TEU i wzrosły aż o 29,2 proc. rok/roku.

„Niezachwianie silny wzrost przewozów dowozowych (feeder’owych) pomiędzy Hamburgiem i polskimi portami wyraźnie wskazuje, że wraz z dobrze rozwiniętą infrastrukturą drogową i kolejową, transport kontenerowy ma w dalszym ciągu duże znaczenie dla zaopatrzenia polskiego rynku i nie może być zastąpione przez pojedynczy, bezpośredni serwis na Bałtyk” - powiedział Ingo Egloff, członek zarządu HH ds. marketingu.

Dodajmy, że chodzi o serwis A10 Daleki Wschód – DCT Gdańsk, który obsługuje Maersk Line.

O dobrych wynikach HH zadecydowały dwucyfrowe wzrosty przeładunków kontenerów na liniach z Azji i Afryki. Największy udział miały towary z Chin (2,3 mln TEU), których obroty w okresie dziewięciu miesięcy wzrosły o 12,8 proc. Jeszcze wyższe były obroty z Indiami (+15,4 proc.) i krajami afrykańskimi (+28,2 proc.), ale w ich przypadku niska była podstawa do wyliczeń (np. towary indyjskie - 176 tys. TEU).

+2 bzdura...
(standardowe kontenery 20 metrowe) ....

RILI ?
26 listopad 2014 : 09:03 Piotr5959 | Zgłoś
0 Dobry zarcik
20 stopowe, przekręcają nazwiska to i jednostki miar potrafią. Ale tytuł boski hehehe, DCT nie jest żadną konkurencją dla HH, śmiech na sali. Chyba, że to parafrazowanie słów bodajże Tuska, które można zaliczyć do dobrego żartu.
26 listopad 2014 : 22:39 Raf | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter