Żegluga

Federalna Komisja Morska Stanów Zjednoczonych (FMC) zatwierdziła porozumienie 2M dotyczące aliansu pomiędzy duńskim Maerk Line i szwajcarskim Mediterranean Shipping Co (MSC) - dwoma największymi graczami na rynku morskich przewozów kontenerowych.

Porozumienie stało się wiążące w sobotę, 11 października br. Komisja FMC zdecydowała większością głosów, że nie będzie wymagała dodatkowych informacji dotyczących wpływu działalności sojuszu na eksporterów oraz porty.

Alians musi jeszcze zostać zatwierdzony przez europejskie oraz chińskie organy nadzoru przed wejściem w życie. Gdy się to stanie, Maersk wraz z MSC będą dzieliły ze sobą 185 kontenerowców na transatlantyckich, transpacyficznych i europejskich szlakach, co według szacunków Maerska powinno przynieść obu kompaniom oszczędność w wysokości 350 milionów dolarów rocznie.

Mimo słyszalnych lokalnie głosów sprzeciwu, jest niemal pewne, że umowa przetrwa w obecnym kształcie, w przeciwieństwie do zablokowanego w czerwcu przez chińskie Ministerstwo Handlu porozumienia P3, którego częscią oprócz Maerska i MSC było także francuskie CMA CGM.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0243 4.1057
EUR 4.2863 4.3729
CHF 4.4168 4.506
GBP 5.01 5.1112

Newsletter