Żegluga

Amerykańska Federalna Komisja Morska (FMC) poinformowała, że największy na świecie eksporter skroplonego gazu ziemnego, Katar, przejął 51,3 proc. udziałów armatora kontenerowego United Arab Shipping Co.

Według towarzystwa Lloyd’s List Intelligence, przed transakcją po ponad 16 proc. akcji tej linii żeglugowej miały rządy: Arabii Saudyjskiej, Kataru, Kuwejtu, Iraku oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich, a ponadto 3,5 proc. – Bahrajn.

W oświadczeniu zarząd UASC poinformował, że zmiana własności była wynikiem podwyższenia kapitału spółki przez rząd Kataru, ale nie podał, jak zmienił się udział pozostałych akcjonariuszy.

UASC został założony w 1976 roku i miał służyć do obsługi przewozów towarów w kontenerach w regionie Bliskiego Wschodu. Obecnie ma 38 stałych linii, w tym do Singapuru, Hamburga, portów Indii oraz USA. Stał się też udziałowcem terminali kontenerowych.

Według danych Hapag Lloyd, UASC w końcu ub.roku plasował się na 18 miejscu pod względem tonażu swoich 55 kontenerowców (o łącznej pojemności 302 tys. TEU). W sierpniu ub.roku przewoźnik ogłosił jednak plan rozbudowy i unowocześnienia floty, zapowiadając też wejście do pierwszej dziesiątki największych armatorów.

UASC zamówił wtedy też m.in. sześć kontenerowców o pojemności 18 tys. TEU każdy, czyli największej klasy. Nowością jest zastosowanie w nich hybrydowego napędu gazem skroplonym (LNG). Według najnowszych informacji, jego orderbook obejmuje 17 statków o łącznej pojemności 272,3 tys. TEU.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0052 4.0862
EUR 4.2719 4.3583
CHF 4.4093 4.4983
GBP 4.9894 5.0902

Newsletter