Żegluga

Niskie ceny w stoczniach na nowo budowane tankowce oraz boom energetyczny w Ameryce Północnej są przyczyną wzmożonej aktywności armatorów w składaniu nowych zamówień w stoczniach.

Nowe technologie, które stoją za wzrostem wydobycia ropy i gazu spod dnamorskiego przyczyniają się do prowadzenia nowych odwiertów. Z kolei zwiększone wydobycie przyczyniło się do wzrostu eksportu ropy z Kanady. Światowy handel i transport ropy naftowej drogą morską może jeszcze wzrosnąć, gdy USA zdecyduje się na - rozważane obecnie - zniesienie zakazu eksportu ropy z tego kraju.

Choć do zniesienia zakazu jest bardzo daleko, to jednak debata, która rozpoczęła się na ten temat sprawiła, że wielu armatorów chce być przygotowanych na ewentualność wolnego handlu ropą ze Stanami Zjednoczonymi.

Ceny na tankowce z rynku wtórnego wzrosły od końca ubiegłego roku aż o 15%, podczas gdy przez ostatnie cztery lata ceny te spadały. To także wpływa na fakt wzmożonego zainteresowania budową nowych statków.

Jednak w związku z tym, że ogólnie zainteresowanie rośnie, ceny nowych statków w stoczniach także zaczynają iść w górę. Od połowy 2013 roku cena nowobudowanego tankowca VLCC (Very Large Crude Carrier) wzrosła o 10%, przekraczając 100 mln USD. Mimo tego, liczba zamówień na tego typu statki wzrosła z trzech w 2011 roku, do czterdziestu siedmiu w 2013 roku. W pierwszym kwartale 2014 roku zamówiono już osiemniaście tankowców VLCC.

IMDO Weekly Market Review

0 Praca
Chętnie podejmę prace na tankowcu jako 3/Off. Mam kurs podstawowy i nie byłem jeszcze na "mokrych", ale mam spore doświadczenie w chemii.Jakieś propozycje i podpowiedzi?
22 czerwiec 2014 : 23:19 sybaryta@vp.pl | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter