Żegluga

W następstwie kryzysu na rynkach żeglugowych największy południowokoreański armator Hanjin Shipping złożył w środę w sądzie okręgowym w Seulu wniosek o postępowanie upadłościowe - poinformowała rzeczniczka zadłużonej na równowartość 4,5 mld euro spółki.

Jako przyczyny podała trudności płatnicze i zadeklarowaną we wtorek przez banki odmowę kontynuowania pomocy finansowej dla siódmego co do wielkości światowego przedsiębiorstwa żeglugowego.

Sąd będzie musiał rozstrzygnąć, czy należąca do grupy Hanjin spółka nadaje się do restrukturyzacji czy też należy ją zlikwidować. Do jej tarapatów przyczynił się spadek stawek czarterowych wywołany nadmiarem globalnego tonażu żeglugowego i osłabieniem dynamiki handlu towarami przewożonymi drogą morską. O przeżycie walczy obecnie również południowokoreański przemysł stoczniowy.

Rząd Korei Południowej liczy na to, że spółka Hyundai Merchant Marine jako krajowy konkurent Hanjin Shipping może przejąć jego kluczowe aktywa, jak statki i sieć marketingowa za granicą. Oczekuje się, iż wniosek o postępowanie upadłościowe "wywrze tylko ograniczony wpływ na rynki finansowe" - oświadczyła południowokoreańska komisja do spraw usług finansowych.

Według rankingu specjalistycznego serwisu Alphaliner, Hanjin zajmuje siódme miejsce w świecie wśród największych przewoźników kontenerowych z łączną zdolnością przewozową 98 statków we flocie sięgającą 609 536 TEU (2.9% światowej floty). Hanjin wyprzedzany jedynie przez: Maersk, MSC, CMA CGM, COSCO, Evergreen i Hapag-Lloyd.

W skład grupy Hanjin wchodzi także największy południowokoreański przewoźnik lotniczy Korean Air. 

dmi/ mc/, Portal Morski

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0323 4.1137
EUR 4.2919 4.3787
CHF 4.4221 4.5115
GBP 5.0245 5.1261

Newsletter