Żegluga

Polska Żegluga Bałtycka szuka kolejnych promów, które można wydzierżawić lub kupić. Musi wymienić część swojej floty, ponieważ dwie jednostki tego armatora mają już ponad 30 lat.

Według informacji Radia Szczecin, PŻB chciała wydzierżawić prom Finneagle od armatora Finnlines. Nieoficjalnie właściciel firmy, czyli Ministerstwo Skarbu Państwa wstrzymało transakcję.

Prezes żeglugi Jarosław Siergiej przyznaje, że jego firma poszukuje nowych jednostek, ale zastrzega, że to jeszcze nic pewnego. 

- Penetrujemy rynek, rozmawiamy, staramy się wybadać, jakie są ceny. Natomiast na dzień dzisiejszy nie mamy nic konkretnego, czym mógłbym się pochwalić - mówi Siergiej.

Według informacji redakcji, nowy prom - Finneagle - miał zastąpić Baltivię. Finneagle, czyli Fiński Orzeł ma większą linię ładunkową niż Baltivia i może przewozić aż 120 tirów.

- Nasze dwie pozostałe jednostki mają 34 i 35 lat. Ich żywotność eksploatacyjna już niestety jest na wykończeniu. Wobec tego musimy intensywnie myśleć o wymianie jednostek - dodaje Siergiej.

Przewozy ze Świnoujścia do Szwecji rosną rok do roku prawie o 10 procent, dlatego armatorzy planują nowe inwestycje. 

0 impas
Coś jakby doszli do ściany.
Cokolwiek zrobią, będą dotować za państwowe pieniądze prywatnych armatorów zagranicznych.
Inna rzecz, że rynek zajmowany przez PŻB wydaje się już zaplanowany przez pozostałych armatorów, a może nowy zagraniczny będzie chciał wejść.Nasz Skarb Państwa zostanie z niczym.
26 czerwiec 2015 : 08:04 Tom56 | Zgłoś
+7 190 metrowy prom w Ystad?!
Ciekawy jestem jakim cudem, przy prawie 190 m długości prom FINNEAGLE zmieściłby się w Ystad?!. Wznosiłby się nad wodą, falochronem i niczym jak helikopter Herkules pionowo lądował przy swoim stanowisku?!.
Innej opcji chyba nie ma.
26 czerwiec 2015 : 10:04 Kapibar1966 | Zgłoś
+3 Dla Radia Szczecin to pestka
To Polskie Radio Szczecin tam już nie takie informacje czytałem....190 metrowy prom w Ystad proszę bardzo oczywiście według informacji redakcji Polskiego Radia Szczecin
26 czerwiec 2015 : 20:11 Gomess | Zgłoś
+6 A moze zróbmy tak
Unity Line planuje wybudować dwa promy na LNG ,dobrze by było aby PZB dołączyła się do budowy bo zbudowanie trzech lub czterech jednostek będzie tańsze i w końcu przestaniemy się wstydzić kupując ciągle stare jednostki ,miejmy trochę ambicji tak jak maleńka Estonia ,która w ostatnich latach zbudowała kilka bardzo nowoczesnych promów ,których Polska może im zazdrościć . Nie bądźmy dziadami mamy duży ruch towarowy do Skandynawii po mimo tego ,że urzędnicy PO wsadzili trzy promy niemieckiego armatora do Świnoujścia , który skomplikował sytuację z budową promów Unity Line . Może Niemcy się nam odwdzięczą i też przyjmą polskie promy na ich linie?.
28 czerwiec 2015 : 09:07 taka prawda | Zgłoś
+13 Jak można być takim debilem?!!!
Cały czas się zastanawiam, i nic mądrego nie przychodzi mi do głowy. Jak można być takim debilem, żeby bez mrugnięcia okiem wpuścić niemca do polskiego portu i umożliwić mu obsługę linii równolegle z polskim operatorem?!. Jest to celowe działanie na szkodę Unity Line, a że stoją za nią Żegluga Polska i Polska Żegluga Morska, to także na szkodę Państwa Polskiego!.
A promy są nam potrzebne, i to nowe, a nie używane, po dziesiątym właścicielu.
Zakup nowych to spora inwestycja, ale także inwestycja bardzo opłacalna.
Najlepszym przykładem jest chyba prom Polonia, od początku jeden właściciel - Unity Line. Prom praktycznie bezawaryjny, wszystko chodzi jak w szwajcarskim zegarku. Problemów brak!. Do dzisiejszego dnia chluba i wizytówka polskiej floty.
29 czerwiec 2015 : 06:19 CzłowiekMorza | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0243 4.1057
EUR 4.2863 4.3729
CHF 4.4168 4.506
GBP 5.01 5.1112

Newsletter