Żegluga

Jak podała duńska prasa branżowa w najbliższych 6 miesięcach armator Maersk Line złoży w stoczniach zamówienia na budowę nowych kontenerowców. Poprzednie zamówienia na kontenerowce (Triple-E) były składane w 2011 roku. 

Niewykluczone, że tym razem zamówione zostaną także kontenerowce Triple – E, obecnie w Południowej Korei stocznia Daewoo Shipbuilding kończy budowę ich serii, na którą składa się 20 jednostek.

Jak zapowiadają przedstawiciele Maersk Line ogólnie wszystkie kontenerowce które chce zamówić armator będą dużymi jednostkami. Statki Triple-E o pojemności ponad 18 000 TEU najlepiej będą pasowały do obsługi serwisów obsługiwanych w ramach zawiązanego aliansu 2M z Mediterranean Shipping Company, który rozpocznie swoją działalność już w styczniu 2015.

Według Maerska rynek przewozów kontenerowych będzie rósł o 4-5% rok do roku, na co armator musi być przygotowany. Przy wzroście na poziomie 4% musi on powiększać każdego roku swoje zdolności przewozowe o 108 000 TEU. Armator ten także prognozuje, że w najbliższych latach obsługa połączeń kontenerowych pomiędzy Azją, a Europą statkami o pojemności 9000-10 000 TEU będzie nieopłacalna.
 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter