Żegluga

Trwa odbiór techniczny dwóch staw nawigacyjnych, które postawiono na torze podejściowym do portu w Świnoujściu. To jedno z zadań składających się na inwestycję Urzędu Morskiego w Szczecinie. Celem jest zapewnienie toru bezpiecznej żeglugi statków, które będą transportować skroplony gaz ziemny (LNG) do terminalu.

Przypomnijmy, że inwestycja obejmuje odcinek toru podejściowego mający ok. 35 km długości. Prace polegają na usuwaniu niewybuchów i pogłębianiu toru do 14,5 m. Większość z tych robót już wykonano.

Jednym z zadań była budowa dwóch staw nawigacyjnych – w odległości około 10 km od wejścia do portu. Wykonała je firma Aarsleff, a w montażu pomagał duński dźwig pływający Samson, który może unieść nawet 900 ton. Transportował na morze ciężkie elementy staw, które powstawały na nabrzeżu świnoujskiego portu.

Stawy będą pełniły rolę stałego całodobowego oznakowania nawigacyjnego. W zeszłym tygodniu rozpoczął się ich odbiór techniczny.

– Czynności związane z odbiorem zakończą się około połowy października – poinformowała Ewa Wieczorek, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Szczecinie.

Odbiór staw nie kończy inwestycji. Wykonawca będzie jeszcze musiał uzyskać pozwolenie na użytkowanie budowli.

– Przewidujemy, że do 21 listopada potrwają roboty czerpalne na torze podejściowym do Świnoujścia – dodała E. Wieczorek.

(ek) 

0 Litości!!!
Nacjonalizują stawy, np. rybne?
Czy pacjentom odbierają stawy sztuczne?
Podstawową jednostka odległości na morzu jest 1852 metry, a nie 1000 metrów!!!
10 październik 2014 : 08:02 ico | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0052 4.0862
EUR 4.2719 4.3583
CHF 4.4093 4.4983
GBP 4.9894 5.0902

Newsletter