Żegluga

Dźwig pływający Samson budził w ostatnich dniach zainteresowanie świnoujścian i turystów, którzy chętnie go fotografowali. Duński olbrzym transportował z portu w Świnoujściu na Zatokę Pomorską kilkusettonowe elementy nowej stawy nawigacyjnej.

W piątek wieczorem przy pomocy Samsona zakończono montaż jednej z dwóch staw na torze podejściowym do Świnoujścia, w odległości ok. 10 km od wejścia do portu. To jedno z zadań składających się na inwestycję Urzędu Morskiego w Szczecinie. Chodzi o dostosowanie toru dla umożliwienia bezpiecznej żeglugi statków do przewozu LNG. Stawy będą pełniły rolę stałego, całodobowego oznakowania nawigacyjnego. Ich wykonawcą jest firma Aarsleff.

Najpierw na morzu zbudowano dwie ośmiokątne wyspy o średnicy 15 m. Na nabrzeżu świnoujskiego portu powstawały natomiast betonowe fundamenty i górne części staw. Do transportu tych ciężkich elementów na morze użyto Samsona. Duński dźwig pływający może unieść nawet 900 ton. Z jego usług skorzystano m.in. 11 lat temu przy wyciąganiu z Kanału Piastowskiego wraku barki, który blokował tor wodny ze Świnoujścia do Szczecina.

ek

0 Litości!!!
Czy występuje NIE całodobowe oznakowanie nawigacyjne?
06 sierpień 2014 : 20:07 ico | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0243 4.1057
EUR 4.2863 4.3729
CHF 4.4168 4.506
GBP 5.01 5.1112

Newsletter