Żegluga

Zamówienie jeziorowców w Chinach było dla Polskiej Żeglugi Morskiej najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem - mówi prezes PŻM.

Paweł Szynkaruk w "Rozmowach pod krawatem" tłumaczył, że firma potrzebowała takich jednostek, by utrzymać rynek frachtowy w USA, tymczasem w Europie żadna stocznia nie mogła zrealizować zamówienia na budowę jeziorowców.

- Stocznie polskie, francuskie czy niemieckie budują dużo bardziej skomplikowane jednostki. Nikt nie przychodzi do nas z żadnym projektem - mówi Szynkaruk.

- Nawet jeżeli statki powstawałyby w Europie to byłyby droższe - dodaje Szynkaruk. - Szacuje się, że stocznie europejskie w tym segmencie byłyby droższe od stoczni azjatyckich o około 25-30 procent.

Jeziorowce zamówione przez PŻM w Chinach to statki przystosowane do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich. Polska Żegluga Morska jest jednym z nielicznych armatorów na świecie, który obsługuje transport na tych akwenach. Cztery masowce z Chin mają kosztować 100 milionów dolarów. Będą zwodowane za dwa lata. 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter