Żegluga

Armatorzy nadal nie zarabiają. Stawki frachtowe, czyli opłaty za transport towarów drogą morską wciąż są bardzo niskie.

Analitycy przewidywali, że w tym roku spółki transportowe zaczną już zarabiać. Tak się jednak nie stało. Skutki kryzysu odczuwa też Polska Żegluga Morska. Rzecznik przedsiębiorstwa, Krzysztof Gogol mówi, że spółki balansują na granicy opłacalności.

- Statki oczywiście pływają, ładunki są, mamy nowoczesną flotę, ale niestety te stawki są tak niskie, że prawie nie pokrywają kosztów obsługi statków - wyjaśnia Gogol.

Niskie opłaty wymusza duża konkurencja na rynku.

- Nowe statki cały czas wchodzą do eksploatacji, olbrzymie ilości kapitału spekulacyjnego wchodzą na rynek żeglugowy, czego wcześniej nie było. A więc czasy dla żeglugi są bardzo trudne - tłumaczy rzecznik.

Armatorzy utrzymują się z zysków, które wypracowali podczas wielkiej hossy na rynku żeglugowym, która miała miejsce przed, i w trakcie olimpiady w Chinach w 2008 roku.

+3 Winni są
Kiedyś towary wyprodukowane w Polsce były wożone w pierwszej kolejności polskimi statkami ,dziś np. węgiel z polskich kopalni daje zarabiać obcym firmom podczas gdy w komunie pierwszeństwo miała PZM . Obcy armatorzy nie mieli tak otartego naszego rynku jak dziś bo był chroniony ,w sumie trochę jest w tym racji w stosunku do tego co się dzieje dziś w żegludze .A tak na koniec ten kto wpuścił niemieckie promy do Świnoujścia powinien być rozstrzelany ,jakoś Niemcy nie wpuszczają na swoje terytorium konkurencyjnych firm z polski, za dyrektywę siarkową tez po łbie ktoś POwinien zarobić
16 lipiec 2014 : 07:29 taka prawda | Zgłoś
+2 Jak słyszałem...
...kapitalizm to taka forma organizacji społeczeństwa, która wyklucza zajmowanie się czymś, co nie przynosi dochodu a w rezultacie zysku. W związku z tym uważam, że polscy armatorzy to światowy ewenement i powód do jakiejś tam narodowej dumy z naszej odmienności...
16 lipiec 2014 : 07:56 barbarus | Zgłoś
+2 Armatorzy lararmują chyba PŻM alarmuję
Bo jacy są jeszcze inni polscy armatorzy oprócz PZM-u ???
16 lipiec 2014 : 11:23 6868h | Zgłoś
+1 Inni
Unity Line, PŻB, Euroafrica, Unibaltic, Baltramp, Rentrans. Mało?
17 lipiec 2014 : 06:41 H-201 | Zgłoś
+1 tak
tylko tu jest mowa o frachcie na masowce które ledwo zarabiają bo Unity jest na plusie i zarabia a Unibaltic to tankowce i też się mają nieźle
17 lipiec 2014 : 07:52 6868h | Zgłoś
+1 Nie
A gdzie w tekście wyczytałeś, że mowa jest o stawkach frachtowych za towary masowe? Tekst zaczyna się od tego, że armatorzy nie zarabiają. Jako przykłąd wspomniany jest PŻM, natomiast nigdzie nie jest napisane, że w przewozie drobnicowym czy we flotach tankowców jest sielanka.
Poza tym w swoim pierwszym poście zapytałeś czy są inni polscy armatorzy oprócz PŻM, więc ci odpisałem.
Trzymaj się faktów.
17 lipiec 2014 : 13:55 H-201 | Zgłoś
0 PLO i Pol-Euro to tez nasi armatorzy !
Jak mozna bylo zapopmniec o PLO i Pol-Euro Gdynia ?. To sa wciaz znaczacy armatorzy
30 styczeń 2015 : 10:46 Mietek | Zgłoś
+4 Jak pomóc PŻM ?
W związku z trudną sytuacją na rynku czy szefowie PŻM obniżyli swoje ogromne pensje np. z 90 tys zl na 65 tys zł ?
16 lipiec 2014 : 16:27 ric | Zgłoś
+2 Nie ale.............
zlikwidowali kadetów oszczędzając prawie 500$ na każdym :)
16 lipiec 2014 : 18:09 6868h | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0211 4.1023
EUR 4.2758 4.3622
CHF 4.4105 4.4997
GBP 4.9503 5.0503

Newsletter