Żegluga

GE wygrało kontrakt na dostawę systemów zasilających dla dwóch gazowców (statków przewożących gaz skroplony - LNG) dla greckiego przewoźnika Dynagas.

W nadchodzących latach armator ten odbierze pięć kolejnych takich jednostek. Systemy zasilania i napędu produkowane przez GE Power Conversion cechują się zmienną prędkością i są o 30 proc. wydajniejsze niż napęd parowy.

Jak zapewnia producent, wydłuża się lista zamówień od największych armatorów. Stocznia Hyundai Heavy Industries zainstaluje system zasilania i napędu GE w nowym gazowcu LNG budowanym dla Tsakos Energy Navigation. Będzie to zarazem jeden z największych statków na świecie przystosowanych do transportu paliw kopalnych.

Inna koreańska stocznia, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), wybrała system zasilania i napędu GE dla dwóch gazowców LNG zamówionych przez Maran Gas Maritime, spółkę należącą Angelikoussis Shipping Group. Armator ten specjalizuje się w transporcie gazu.

Globalne zapotrzebowanie na LNG osiągnęło niespotykane dotąd rozmiary i wciąż rośnie, a istniejąca flota gazowców LNG nie nadąża z realizacją zamówień. Już obecnie co czwarty statek transportujący LNG pływa pod grecką banderą. „Transport morski ma szansę walnie przyczynić się do odrodzenia naszej gospodarki i pobudzenia wzrostu na całym świecie” – powiedział Theodore Veniamis, prezes Komitetu Współpracy Greckiego Transportu Morskiego.

Zdaniem dyrektora regionalnego GE na Europę Południowo-Wschodnią Gaetano Massara, rozpoczął się wyścig o panowanie na rynku przewozów morskich LNG. „Nowe technologie oferują pokonywanie dłuższych dystansów przy zużyciu dotychczasowej ilości paliwa, silniki wykorzystujące różnego rodzaju paliwa, niższe emisje, albo wszystkie te zalety jednocześnie”. 

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0211 4.1023
EUR 4.2758 4.3622
CHF 4.4105 4.4997
GBP 4.9503 5.0503

Newsletter