Żegluga

W poniedziałek, 8 czerwca w porcie Palma de Mallorca częściowo zatonął i doznał niekontrolowanego przechyłu statek-dok (ciężarowiec wpływny) Super Servant 4. Na jego pokładzie znajdowało się pięć luksusowych jachtów.

Według doniesień medialnych zawiódł pokładowy system elektryczny. Do zbiorników dostała się woda wskutek awarii potężnych pomp balastowych, które miały w sposób kontrolowany zanurzyć statek.

Natychmiast uruchomiono działania, dzięki którym udało się uniknąć szkód w środowisku. Na miejscu znajdował się zarząd portu, straż pożarna, straż przybrzeżna, policja, policja portowa i inne służby ratunkowe. Zaangażowano także holowniki Blanca S, Jorge Juan S i Marta Mata.

Po dwóch godzinach przywrócono zasilanie i ustabilizowano jednostkę.

Super Servant 4 (dł.: 169 m, szer.: 32 m) przypłynął do Palma de Mallorca 7 czerwca po 14-dniowej przeprawie z Le Marin na Martynice.

AL, z mediów

Fot.: Ports de Balears

+10 Coz
A "kakaja kamanda" zarządzała ta krypa?Bo coś mi się zdaje ,że wschodnie zuchy.Bedzie takich zdarzeń co raz więcej,ciekawe kiedy to managementy w końcu powiązą z obniżeniem kompetencji załóg......
09 czerwiec 2020 : 16:03 Mm | Zgłoś
+2 gola
raczej wątpię, ale jachciki owszem mogły być ruskich milionerów.
09 czerwiec 2020 : 20:28 Polska | Zgłoś
+5 już powiązały
i mają to tam gdzie wzrok nie sięga, bo kasa się zgadza. Potrzebujesz jeszcze jakiś wyjasnien?
09 czerwiec 2020 : 20:32 już powiązały | Zgłoś
+1 To się darzyło a nie powinno.
Pływałem na takim statku. W trakcie załadunku na pokład, który zanurza się nawet o 9-11 m pod wodę i wystaje tylko nadbudówka i kawałek rufy, stabilność statku jest bardzo "krucha". Gdy ładowaliśmy elementy wież wiertniczych, w trakcie i po załadunku, na pokładzie był osobny kapitan odpowiedzialny tylko za przygotowanie pokładu, zanurzenie, przyjęcie ładunku i wynurzenie. Wystarczyła drobna awaria któregoś z zaworów lub pomp, choć są dublowane, żeby zdążył się taki wypadek. Ze zdjęć nie wynika czy ładunek-łodzie uległy uszkodzeniu.
11 czerwiec 2020 : 21:12 Tomek--M | Zgłoś
+1 Stateczność
A nie stabilność.Bylem c/o na flo-flo (bo tak się nazywa taki rodzaj statków,nie było żadnego dodatkowego szpecą od zanurzania i wynurzania,balastami operował stary,ładunkiem operowałem ja i nigdy nie zaliczyliśmy żadnej skuchy bo wszystko można a nawet trzeba policzyc i przewidzieć.Wymienili nas po kilku latach na Ruskich i po kilku tygodniach zaliczyli bardzo podobna przewrotkę jak ta na zdjęciach.Takze,tego....
12 czerwiec 2020 : 18:17 Mm | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter