Żegluga

Niemiecki, należący do niedawna do kapitału japońskiego armator ciężarowców konwencjonalnych - SAL - przeniesie pod niemiecką banderę sześć swoich statków do końca bieżącego roku.

SAL Heavy Lift GmbH, jeden z wiodących w świecie operatorów ciężarowców konwencjonalnych (statków wielozadaniowych przystosowanych do przewozów ładunków ciężkich i wielkogabarytowych) wraca ze swoimi statkami pod niemiecką banderę. Zmiany zaczną się od statków Svenja (od 22 września br.), oraz Trina, Anne-Sofie, Regine, Maria oraz Wiebke w najbliższej przyszłości.

SAL Heavy Lift, należy od niedawna do Harren & Partner Group. Niemiecki armator Harren & Partner porozumiał się z japońskim - "K" Line w sprawie przejęcia SAL Heavy Lift pod koniec lipca. Pierwotnie niemiecka firma rodzinna SAL należała w pełni do "K" Line od roku 2011. Reflagging pod banderę niemiecką zdaje się być konsekwencją powrotu armatora do niemieckiego kapitału.

SAL Heavy Lift, założona w 1980 roku jako Schiffahrtskontor Altes Land GmbH & Co. KG, dysponuje 15 ciężarowcami konwencjonalnymi i siecią oddziałów oraz agentów w 25 krajach. Obaj armatorzy - SAL z nowym właścicielem - Harren & Partner) eksploatują flotę 26 statków - od wielozadaniowych z żurawiami o unosie do 300 t po statki-doki oraz ciężarowce konwencjonalne przystosowane do roli offshore construction vessels - OCV (statków konstrukcyjnych offshore) z systemami pozycjonowania dynamicznego klasy DP2 i łącznym unosem żurawi pracujących w tandemie - do 2000 t.

PBS, rel (SAL)