Żegluga

Podczas Baltexpo w Gdańsku odbyła się debata w tej sprawie. Przedsięwzięcie jest częścią Programu Batory, który ma zaktywizować stocznie w Polsce.

Budowa nowego promu PŻB ruszy na przełomie 2017 i 2018 roku

Pod koniec czerwca położono stępkę pod nowy prom w szczecińskiej stoczni Gryfia, o czym pisaliśmy w tym miejscu: https://promy24.com/pl/wiadomosci/szczegoly-projektu-budowy-nowoczesnego-promu-dla-pzb-ujawnione.html.

Miesiąc później wspominaliśmy natomiast o konkursie na projekt techniczny promu: https://promy24.com/pl/wiadomosci/rozpisano-konkurs-na-projekt-techniczny-nowego-promu-pzb.html .

Prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, Piotr Redmerski zapewnił, że do końca 2017 roku przedsiębiorstwo zamierza dopiąć finansowanie budowy pierwszego promu. Zapowiedział również, że sama budowa powinna ruszyć na przełomie 2017 i 2018 roku.

Radmerski podkreślił również, że planowana jest budowa kolejnych jednostek. Dodał też, że prom powinien spełniać najnowsze normy ekologiczne – być napędzany gazem i wyposażony w nowoczesne rozwiązania technologiczne.

Nowy prom Polferries - część Projektu Batory

Wspomniany projekt dotyczy budowy promu pasażersko-samochodowych typu ro-pax i jest jedną z części Programu Batory, który jako element Planu Odpowiedzialnego Rozwoju ma na celu ożywienie polskiego przemysłu okrętowego.

Uczestnicząca w debacie na temat Programu Batory Dyrektor Departamentu Gospodarki Morskiej MGMiŻŚ, Katarzyna Krzywda wyjaśniła, że projekt odpowiada na potrzeby rynku przewozów promowych. Zapewniła, że takie działanie jest zgodne z zapotrzebowaniem polskich przewoźników, którzy muszą unowocześniać swoją flotę.

Poinformowała, że Program Batory, oprócz budowy promów, zakłada też: wspieranie tworzenia i wdrażania nowoczesnych technologii, budowę nowoczesnej modułowej platformy offshore i nowe, ekologiczne rozwiązania w stoczni.

Jest zapotrzebowanie na nową polską flotę

Dyrektor sprzedaży Marine Solutions Wartsila Polska sp. z o.o., Andrzej Buczkowski przyznał, że wymiana floty polskich przewoźników promowych jest niezbędna - armatorzy korzystają ze starych, 40 letnich jednostek, które emitują bardzo duże ilości dwutlenku węgla i nie spełniają nowych wymogów ekologicznych. Ocenił, że Program Batory jest bardzo ciekawym i obiecującym przedsięwzięciem w kwestii rozwoju polskiego rynku promowego.

Debata "Program Batory szansą na innowacyjne rozwiązania polskiego przemysłu okrętowego dla światowej żeglugi" odbyła się we wtorek 12 września podczas 19 Międzynarodowych Targów Morskich Baltexpo w Gdańsku.

Komentarze   

+32 pogadali o niczym
Popieprzyli, popili kawkę i tyle z tego wyszło. Wiemy, że mamy 40 letnie promy, wiemy że nowe są potrzebne, i wiemy, że mamy zaorane stocznie a to co zostało nie ogarnia tematu na tyle, żeby myśleć optymistycznie. Do wbijania młoteczków przy stępce była kolejka ciulów, ale do wydawania kasy na prom już jej nie ma. To może być pierwszy na świecie prom całkowicie wirtualny.
25 wrzesień 2017 : 07:46 Adam Paździerz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+16 dopinanie finansowania przez Banki?
Taki temat był już kiedyś w 90-tych latach w Stoczni Gdańskiej. Banki cykały forsę niewypłacalnej Firmie pod ścisłą kontrolą nad służbami finansowo-księgowymi Stoczni. Bank pożyczał Stoczni na opłatę tych faktur zakupowych na budowę statków, które zaakceptował merytorycznie. Polecam tą metodę w odniesieniu do nie istniejącej formalnie Stoczni Szczecińskiej(vel Konsorcjum ds...). Inaczej Banki zaliczą wielomilionową wtopę pod nadzorem i przymusem Ministra Morawieckiego!
25 wrzesień 2017 : 11:48 adi Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+22 AQUAMIŚ
Przecież od dawna wiadomo, że najlepszą kasę robi się na wielkich słomianych inwestycjach. Każdy kto ma trochę pojęcia o zarządzaniu budową czy remontem statku wie, że te promy w Szczecinie to jeden wielki kit.
25 wrzesień 2017 : 15:04 USZATEQ Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+16 CIĄGLE TE SAME RYJE CHOĆ INNA KOLEJNOŚĆ
Ten folwark zwięrzęcy trzeba natychmiast zlikwidować. Tylko bezwzględna opcja zerowa !!! Wszystkich pracowników trzeba natychmiast bezwzględnie zwolnić !!! Do nowo utworzonej stoczni,przyjmować tylko fachowców na poziomie, na podstawie kwalifikacji, za dobre pieniądze, na początek ze 100 osób powinno wystarczyć, a nie jak to jest 27 lat w folwarku zwierzęcym, gdzie głównymi zasadami rekrutacji były i są nepotyzm i kumoterstwo, struktura organizacyjna to komunistyczna sekta partyjna jak w KRL-D, ordynarna korupcja i kręcenie lodów jako sposób zarządzania i reprezentacji firmy na zewnątrz.
25 wrzesień 2017 : 20:12 zażenowany Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+16 c.d.
Szukają teraz fachowców za 13 - 16 PLN brutto do pracy w tym świńskim chlewie, a sabotażowe typy pokroju kitowłosego o długości kity około półtora łokcia i byłego v-ce przewodniczącego NSZZ czyli Hipokryta zarabiają po 12 tysi brutto za podpisywanie rachunków za wódkę za 4-5 tys. w jeden wieczór swoim przygłupim kolesiom, a nie było na wypłatę i dziwią się teraz, że młodzież po szkołach się nie garnie do harowania na świnie w garniturach. :-). Nawet Ukraińcy dostaną skurczu żołądka ze śmiechu na takie stawki !! ! :-) :-) :-). NOWY ZARZĄD PRZEZ TYLE CZASU JUŻ DAWNO POWINIEN PORZĄDEK ZROBIĆ ! A może się już dogadali z wieprzami w garniturach w Pogorzelicy, co do podziału koryta jak to już wcześniej bywało ? Na koszt firmy oczywiście !!! Nie dość, że zniszczyli ciężką stoczniową prace 3 poprzednich pokoleń, to chcą odciąć drogę 3 następnym.
25 wrzesień 2017 : 20:12 zażenowany Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+16 c.d.
Chcą kolejny raz tylko wsadzić po uszy ryj w koryto czyli finanse promu. Cwane wieprze w garniturze porobiły się wydziałowymi i chroni ich ustawa o ZZ. Patologia. I te ogłupiałe, zastraszone zwierzaki w Pentagonie co śpiewają z uwielbieniem wieprzom w garniturze piosenki na tych ZKZ-tach jak w filmie folwark zwierzęcy typu "dmij, dmij w różowy dumny ryj" , "racicą swoją obroń nas" :-))). LUDZIE !!! MY NA TEN CYRK PŁACIMY !!! DRUGI GAWRON PEWNY, ALE PARĘ HABIR SIĘ POBUDUJE !!! ONI NAWET SIĘ Z TYM NIE KRYJĄ I PRZYZNAJĄ TO NA PORTALU !!! W TYM CHORYM MIEŚCIE NIE MA KTO RZĄDZIĆ !!! KTO UKRĘCIŁ TEN MĄDRY !!!
https://www.youtube.com/results?search_query=folwark+zwierz%C4%99cy+film - link do filmu i piosenek :-)
25 wrzesień 2017 : 20:13 zażenowany Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+16 c.d.
Niech lepiej chlew w łazienkach na warsztatach wysprzątają i wyremontują, a nie za prom się biorą. Na internecie można znależć zdjęcia. Dzisiaj się już w żadnej firmie tego nie spotka. Za komuny w oborach w PGR-rze były czystsze !!! I tak wieprze dbały o resztę zwierzaków !
25 wrzesień 2017 : 20:20 zażenowany Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+16 c.d.
To trzeba znowu nauczyć chodzić na czterech łapach bo już folwark dworski 2011 roku chcieli zorganizować. Były pierwszy przewodniczący założył nawet wtedy firmę STOREM. Oczywiście wykupiona firma miała być za pieniądze z socjalu stoczniowców oraz ukradzione w państwowym termosie przez cwaniaka z Bułgarii, z którym mieli złodziejską sztamę, ale nastąpiła inwazja z marsa i ludki z PO położyły łapę na stoczni. Za pieniądze zmarnowane przez tych ludzi to można by rozwinąć w Polsce przemysł kosmiczny, a tak zostały tylko 4 ha. ŻENADA !!!
25 wrzesień 2017 : 20:29 zażenowany Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+16 aktywizacja stoczni w Polsce
Denerwuje mnie, że przy okazji tego projektu mówi się, że ma on zaktywizować stocznie w Polsce. Piszcie wprost, że chodzi o Szczecin i nie dyskredytujcie przez takie hasło stoczni Trójmiejskich z Remontówką na czele!

Pisowskie hasło typu Polska w ruinie, stocznie w upadku dla ogłupiania narodu. Niech portal przestanie pisać ten slogan!
26 wrzesień 2017 : 09:21 Marian Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Gryfia?
Zdaje się, że bonzy pisowskie położyły stępkę w byłej szczecińskiej, która (stępka) rdzewieje na pochylni Wulkan... Ale orkiestra gra jak na Tytanicu...
30 wrzesień 2017 : 14:16 AnHel Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś

Źródło: