Złote promy!

O filmie

Złotą Kotwicę Baltexpo 2017 w kategorii „Produkt”, otrzymała Remontowa Shipbuliding SA za serię trzech nowoczesnych promów z napędem dual-fuel: Salish Orca, Salish Eagle, Salish Raven. To jedne z najbardziej innowacyjnych i nowoczesnych promów na świecie, w całości zaprojektowane, zbudowane i wyposażone w Polsce.

W przetargu na ich budowę polska firma pokonała dziewięć renomowanych stoczni europejskich m.in. z Niemiec i Norwegii. W konfrontacji z nią odpadła także stocznia z Kanady.

Statki zbudowane w Gdańsku przez stocznię Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding, wg projektu biura Remontowa Marine Design & Consulting są także pierwszymi we flocie największego północno-amerykańskiego operatora promowego, wyposażonymi w napęd na LNG. Spośród wielu innowacyjnych rozwiązań zastosowano na nich m.in. system umożliwiający bunkrowanie paliwa do zbiorników na statku z pokładu głównego promu, na który może wjechać TIR z cysterną z LNG.

Obecnie cała trójka obsługuje już połączenia w Kolumbii Brytyjskiej. To eksportowa wizytówka polskiego przemysłu stoczniowego, którego produkty do tej pory nie były obecne na tamtejszym rynku.

Remontowa Shipbuilding jest czołowym europejskim producentem promów dual-fuel zasilanych LNG. Z łącznej liczby 39 promów pasażersko-samochodowych zbudowanych dotąd przez tę stocznię, aż 14 ma napęd zasilany jest skroplonym gazem ziemnym.

O promach dla Kanady, które przyniosły stoczni Złotą Kotwicę, o perspektywach rozwoju podobnych projektów, napędach hybrydowych i innych przyszłościowych rozwiązaniach dla żeglugi podczas targów Baltexpo 2017 rozmawiamy z Piotrem Dowżenko, prezesem zarządu Remontowa Shipbuilding SA.

Kategoria: Statki.

Tagi: Baltexpo, dual-fuel, LNG, promy i Remontowa Shipbuilding.

Dodaj komentarz