Przemysł okrętowy w Polsce 2016

O filmie

Na 5. Międzynarodowym Kongresie Morskim w Szczecinie jeden z paneli zatytułowano „Stocznie jako punkty węzłowe rozwoju, industrializacji i innowacyjności”.

W jego trakcie Jerzy Czuczman, prezes Forum Okrętowego omówił działalność firm przemysłu okrętowego w Polsce w roku 2016. Przedstawił statystyki, opracowane przy współpracy Portalu Morskiego, dotyczące produkcji stoczniowej, w tym nowych statków i ich komponentów, a także dostaw wyposażenia, działalności stoczni remontowych oraz zatrudnienia.

O tym, jak minął rok 2016 w branży stoczniowej, o zmianach na rynku, o szansach, zagrożeniach i perspektywach dla polskich firm z Jerzym Czuczmanem rozmawialiśmy po zakończeniu 5. Kongresu Morskiego w Szczecinie.

Kategoria: Stocznie.

Tagi: branża stoczniowa, Czuczman, Forum Okrętowe, Kongres Morski, przemysl okrętowy, statystyki, stocznie i Szczecin.

2 komentarze

  1. Forum Okrętowe 6-2016 zamiescilo ciekawy grafik i tabelę oraz informację, ze w 2015 zbudowano 7 jednostek 18862 GT i 37564 CGT.
    Szkoda,ze zabraklo tych danych w Forum Okretowym 5-2017.
    Podano,ze 12 jednostek z 68004 CGT zamyka istotną informację o produkcji stoczniowej.
    Czy nie jest to swoistą manipulacją?
    Czy CGT określa zachodzące zmiany w polskim przemyśle stoczniowym?
    Brak innych istotnych danych wyklucza mozliwosci oceny roku 2016.
    Serdecznie pozdrawiam
    Mieczyslaw

    Mieczyslaw, Sie 14, 2017 Odpowiedz

  2. Szanowni Państwo, życie spędziłęm analizując procesy produkcyjne i ich efektywność w stoczniach świata. Biorąc pod uwagę te doświadczenia i miejsce polskiego przemysłu stocznoiwego śmiem twierdzić, że bardzo długa droga przed nami, wymagająca wiele pracy i poświęceń. Przede wszystkim musimy myśleć o technologii i wynikającej z niej efektywności.Nasz przemysł w jego najlepszych czasach był 4-5 razy mniej efektywny od najlepszych (np Kawasaki). Czy, przy zwiększających sie kosztach robocizny mamy szansę na rynku? To jest postawowe pytanie na które trzeba sobie odpowiedzieć. Przy odpowiedzi twierdzącej musimy mieć silny plan pro-efektywnościowy i pieniądze (zgodę UE) na jego wdrożenie. Dobrą wiadomością jest, że pod względem efektywności nie ustępujemy zasadniczo przemysłowi europejskiemu (2-3 razy mniej efektywny).

    Wojciech, Lip 25, 2017 Odpowiedz


Dodaj komentarz