Wysłużone statki rejsowe, promy czy jachty, które już się nie nadają do dalszej eksploatacji, idą na złom. Odzyskuje się z nich przede wszystkim stal i aluminium. Rozbiórką starych jednostek i wydobywaniem różnych materiałów zajmuje się m.in. Stena Recycling.
Stena Recycling jest częścią Stena Metall Group, która odzyskuje surowce wtórne. Ma sieć zakładów recyklingu w całej Europie – łącznie ponad 180 obiektów w Norwegii, Danii, Szwecji, Finlandii i Polsce. W szwedzkiej stoczni w Landskronie rozbiera i utylizuje stare statki.
Z potężnego okrętu HMS Visborg, który po 32 latach służby w szwedzkiej marynarce został wycofany z użytku i poddany rozbiórce przez Stena Recycling, wydobyto 2600 ton stali i 40 ton azbestu. Fragmenty wyposażenia zostały odsprzedane, surowce przekazane do przetworzenia, a odpady niebezpieczne zutylizowane.
HMS Visborg przez lata pełnił rolę okrętu minowego oraz flagowego statku admirała floty w służbie ochrony wybrzeża Szwecji. Na koniec stał się cennym źródłem surowców. Prawie wszystkie odzyskane materiały nadawały się do ponownego użycia – przetworzenia lub wykorzystania jako paliwo. Tylko azbest trafił do pojemnika na odpady niebezpieczne.
(ek)
jest różnica między okrętem a statkiem. A różnica jest zasadnicza ;jeden służy
celom wojennym,drugi cywilnym.
Publikować swoją głupotę i to w publikacji morskiej to trzeba być naprawdę
polskim idiotą.Dziwię się w tym miejscu redaktorowi naczelnemu Portalu że
dopuszcza takie idiotyzmy do publikowania.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.