Daewoo Mangalia Heavy Industries, największa stocznia w Rumunii obecnie posiada portfel zamówień o wartości 1,34 mld USD, co czyni ją trzecią pod tym względem w Europie.
Stocznia należy w 51 proc. procentach do koreańskiego giganta stoczniowego - Daewoo Heavy Industries, podczas gdy pozostałych 49 proc. jest w posiadaniu rządu Rumunii.
2013 rok nie należał jednak do najlepszych, boeiwm stocznia zanotowała obrót w wysokości 271 mln Euro oraz stratę w wysokości 24 mln Euro. Obecnie w stoczni zatrudnionych jest bezpośrednio 2400 osób, jednak pośrednio zakład daje pracę 6800 pracownikom i kooperantom.
Głównym produktem stoczni są duże statki. Niedawno dostarczyła największy w basenie Morza Czarnego oraz Śródziemnego samochodowiec. Innym sztandarowym produktem są duże kontenerowce, ostatni przekazany armatorowi miał 299 m długości i pojemność 8600 TEU.
Wymówka była potrzebna tuskowi, by wyprowadzić stoczniowców z ich zakładów i uśpić ich czujność, by nie dopuścić do niepokojów społecznych. W przemyśle stoczniowym i okrętowym wraz z kooperantami (Cegielski, Towimor, Hydroster, Famos...) zlikwidowano ponad 100 tys. miejsc pracy. Polscy stoczniowcy budują statki w Niemczech, Holandii, Norwegii...
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.