Stocznie, Statki

Solidarna Polska jest przeciwna przejęciu terenów postoczniowych przez norweskiego inwestora - grupę Kleven.

Politycy tej partii uważają, że na terenie zamkniętej Stoczni Szczecińskiej powinien powstać park przemysłowy, ale tylko po to, aby później tereny te wróciły do Porty Holding. We wtorek do Szczecina przyjechał europoseł Tadeusz Cymański, by wspierać ten pomysł.

Park przemysłowy mają tworzyć firmy z naszego regionu, które chcą dzierżawić tereny w stoczni.

Europoseł Solidarnej Polski Tadeusz Cymański powiedział, że od wielu miesięcy nie ma żadnych decyzji w sprawie przyszłości terenów postoczniowych w Szczecinie. - Upłynęło już 1,5 roku i to jest czas bezpowrotnie stracony - stwierdził Cymański.

Robert Stankiewicz z Solidarnej Polski uważa, że norweski inwestor uniemożliwi reaktywację polskiego przemysłu okrętowego. Politycy tej partii mówią, że z Klevenem są prowadzone rozmowy o sprzedaży terenów postoczniowych, a nie o wieloletniej dzierżawie.

- To budzi przerażenie u rodzimych przedsiębiorców - powiedział Stankiewicz.

Informacja o zainteresowaniu stocznią norweskiego inwestora pojawiła się w ubiegłym miesiącu. Obecność Klevena w stoczni może uniemożliwić utworzenie parku przemysłowego.

Według naszych informacji, norweska grupa stoczni Kleven podpisała największy w swojej historii kontrakt. Możliwe, że część tego przedsięwzięcia zrealizuje w Szczecinie. Zakład buduje statki do obsługi platform wiertniczych. Od lat zatrudnia wielu Polaków, którzy montują kadłuby w Norwegii.

Grzegorz Gibas

 

+1 To SLD
SP może sobie mówić co chce. To SLD rozdaje karty na tym terenie.
13 listopad 2013 : 08:14 Guest | Zgłoś
+16 Nie bo nie...
Chora sytuacja. SP nie chce Norwegów a potem się okaże, że harcerze sprzeciwiają się na tym terenie Holendrom a ministranci Japończykom. I tak będzie w kółko. Takie akcje powodują, że każdy potencjalny inwestor będzie się trzymał z daleka tego terenu dopóki post-stoczniowo-związkowe pokolenie nie odejdzie z tego świata.
13 listopad 2013 : 08:19 Guest | Zgłoś
-13 Kupią, zamkną ludzi wyciągną do Norwegii a jak się staną za drodzy zaproszą Rumunów i Ukraińców. I tyle nam zostanie, bo nic swojego nie zbudujemy:(
Norwegowie zazdrośnie strzegą swojego aby nie oddać ani centa. Co brudne można zbudować w Polsce ale tak aby Polska się nie rozwinęła zbytnio i jak trzeba wyeliminować obce firmy z gry. Ludziom się zapłaci, aby nie przyszło Polakom do głowy budować u siebie a z ludzi w razie czego łatwo zrezygnować i obciąć wydatki. Aż nie chce mi się wierzyć aby położyli naprawdę duże pieniądze w twardą inwestycję wraz ze zobowiązaniem do kontynuowania produkcji przez min. 10 lat.
13 listopad 2013 : 09:13 Guest | Zgłoś
-10 Stocznie muszą byc polskie
Stocznia tylko w polskich rekach mamy przykład ze stocznią w Gdańsku gdzie Ukraińcy domagają się aby ARP dofinanasowała ich zakład co jest niesamowitym nonsensem aby obcy podmiot był zasilany z pieniedzy polskich podatników .
13 listopad 2013 : 09:17 Guest | Zgłoś
+22 Kleven
Kleven to inwestor branżowy, w dodatku budujący bardzo nowoczesne statki, takie jakich jeszcze długo w Polsce nikt nie zbuduje. Taki inwestor, który chce budować biznes w Polsce to najlepsze, co mogło się zdarzyć dla Szczecina. Norwegowie nie znają pojęcia dekoniunktury w przemyśle okrętowym i jeszczs długo nie poznają. Chcą tu inwestować, bo wiedzą, że w Polsce wciąż jeszcze jest b. wysoka kultura techniczna, a taka jest potrzebna, żeby budować statki dla offshoru. Gdybyśmy byli mądrzy, to na pewno wiedzielibyśmy jak na tym skorzystać. Ale jeżeli, wolimy jak stado baranów wierzyć w kretyńskie obietnice naszych polityków, to Norwesie pójdą gdzie indziej.
13 listopad 2013 : 09:46 Guest | Zgłoś
+8 Zapraszamy !!!
Trójmiasto zaprasza Norwegów do Siebie - każda nowa inwestycja daje pracę.
13 listopad 2013 : 10:00 Guest | Zgłoś
+5 Do Trójmiasta ?
Damy Wam nawet cały fundusz inwestycyjny MARS z jego dyletantami +swoich marsjan + szemranych folksdojczów od wiaraków ! Okazja ! Za tylko funt kłaków ! Chcecie ?
13 listopad 2013 : 16:06 Guest | Zgłoś
-9 remontowa
Po co tak plujecie barany? Aby podlizać się nadprezesowi, jesteście obrzydliwi z tym ujadaniem wciąż na Mars.a oni niestety idą w górę i to ekspresowo. Pies szczeka a Pan jedzie dalej.
14 listopad 2013 : 05:26 Guest | Zgłoś
+11 Do regge5
Nikt tu nie pluje i się nikomu nie podlizuje. Tylko to są oceny marsjańskiej chołoty przez opłacających ją podatników. Nie wszędzie obowiązują tak "wysokie standardy" jak w POlnishe Mafia, gdzie za merdanie ogonem DON mianuje swoich kundelków członkami zarządu KGHM-u, Koleji Sląskich, Stoczni marsjańskich itp. którzy są z zawodu rolnikami, likwidatorami firm, sprzedawcami kosmetyków i mleka, kosztem fachowców z branży. Karawana jedzie co prawda dalej, ale tylko dlatego, że jest dotowana kasą z budżetu. Inaczej dawno by już Pan zajechał eskspresowo na znaną ulicę Rakowiecką w Wawie. Skoro wasze kontrakty na budowy, przebudowy, wiatraki są tak rentowne to na jakiej podstawie w takim razie zostały przelane setki milionów złotych pieniędzy podatników do wiadomych firm kolegów, szczególnie dwóch, jako pomoc publiczna na dotacje różnego typu ? Nie pójdziecie w górę ani nawet w dół. Tylko na dołek. Bo przyszły rząd, CBA i CBŚ Was rozliczy ! Jakie są sukcesy waszych rządów w stoczniach ? Zbankrutowane SSN, Stocznia Gdynia, SMW, pół Cegielskiego, chamsko zlikwidowana zyskowna MSR w Świnoujściu, Gryfia wytworzenie w ciągu półtora roku 160 mln długu, w kolejce SG, Nauta sto pare melonów długu. Nie liczę już podwykonawców. W sumie ok. 100 tys. na bruk. Jedyne co potraficie to wynajmować firmy konsultingowe i PR-we żeby tłumaczyły wasze głupoty. Ale nie wszytko debilizmem da się wyjaśnić, jak sobie po wyborach wyrobicie zółte papiery.
Rockefeler mówił że trzeba ukraść pierwszy MILION żeby dalej zarabiać legalnie, A NIE MILIARD jaki już poszedł z budżetu do marsjan, z efektem w zarządzanych przez nich firmach opisanych powyżej.
15 listopad 2013 : 01:33 Guest | Zgłoś
+5 W Końcu - super nowina
Firma jest nowoczesna i uczciwa (to nie są nikomu nie znani szejkowie). Park techniczny to rozwiązanie jedyne jeżeli nikt tego zakłądu nie chce w całości - zgadzam się. Jeżeli natomiast jest inwestor, który to uruchomi produkcję to mówimy o min 1000 nowych miejsc pracy. Ci co teraz wynajmują tereny postoczniowe przeniosą się i utrzymają produkcję. Pozatym każdy miał prawo stanąć w przetargu i kupić. Każdy chce za pół darmo dzierżawić. Nowe miejsca pracy i nowe technologie a inwestor nie z oligarchowej Ukrainy tylko bogatej Norwegii - tylko się cieszyć. Pozatym nawet jeżeli splajtują za kilka lat to przez ten czas wyszkolą wielu ludzi, odbuduja zakład i unowocześnią. Tam już nie ma co wywoźić bo co miało wartość to zostało wywiezione. Może być tylko lepiej.
13 listopad 2013 : 10:05 Guest | Zgłoś
+12 To już Cymański też zna się na stoczniach......
To już Cymański też zna się na stoczniach......Brakuje tylko o. Rydzyka, Dody , no i Napieralskiego-będzie komplet do panelu nad stoczniami w Szczecinie..... Którzy rodzimi przedsiebiorcy są przerażeni ?????
Chyba rodzimi politycy......Ale z drugiej strony , pewnie w tym panelu znaliby sie bardziej na stoczniach od dyletanckeiej ARP /silesia/ i Marsa.....
13 listopad 2013 : 14:28 Guest | Zgłoś
+10 co ten pan wie na temat stoczni
Pan Cymański nich lepiej nie wipowiada się na temat co lepiej dla Szczecina Norwegowie to solidna Firma w branży okretowej znana na całym świeci da ludziom pracę i ich posznuje nie tak jak ukraińcy w stoczni gdańskiej jeżeli ten Pan ma takie wypowiedzi to nie powinno się natychmiast wpuszaćgo do Bruksali bo to jest człowiek dbający o swoją kryjerę i sam nie wie co mówi
13 listopad 2013 : 16:55 Guest | Zgłoś
+9 każdy na swój strój
Co się jakaś opcja polityczna odezwie, to ma pomysły m.in. na zbawienie stoczni. Przed wyborami, bo po wyborach cichną na kolejne dwa lata. A stoczniowcy nadal bez pracy albo na poniewierce.
13 listopad 2013 : 18:13 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9877 4.0683
EUR 4.2675 4.3537
CHF 4.3848 4.4734
GBP 4.9599 5.0601

Newsletter