Stocznie, Statki

W stoczni Nauta dobiegł końca remont platformy wiertniczej Lotos Petrobaltic. Platforma jest gotowa do rozpoczęcia prac na złożu B8.

 W suchym doku SD I platforma przeszła kompleksowy remont w części podwodnej. Zakres prac obejmował m.in. przegląd kadłuba, naprawy nóg i zbiorników, konserwację poszycia, czyszczenie i malowanie dna oraz rufy, przegląd rurociągów oraz wymianę systemu przesuwu wieży wiertniczej. Po ukończeniu prac platforma otrzymała pięcioletnie świadectwo klasy wydane przez towarzystwo klasyfikacyjne American Bureau of Shipping.

Pierwszą część remontu platformy Stocznia Nauta wykonała na przełomie roku 2014 i 2015. Wtedy zostały przeprowadzone prace w części nawodnej. Remont został podzielony na dwa etapy, ponieważ na początku tego roku platforma została zatrudniona do przeprowadzenia prac interwencyjnych związanych z rekonstrukcją odwiertu na złożu B3-5.

Czytaj też: Druga platforma Lotosu Petrobaltic w Gdyni

Odnowiona platforma została przeholowana ze stoczni na koncesję Gaz Południe, gdzie rozpoczęto przygotowania do odwiercenia otworu rozpoznawczego B21-3. Cała operacja holowana wraz z pozycjonowaniem i stabilizacją platformy w miejscu postoju trwała 48 godzin.

Lotos Petrobaltic jest platformą samopodnośną, typu jack-up. Wyposażona jest w trzy nogi kratownicowe, dzięki którym może prowadzić odwierty na wodach o głębokości 105 m. Platforma została wybudowana w Singapurze w 1989 r. Lotos kupił ją w lutym 2014 r., wcześniej prowadziła odwierty na wodach zachodniej Afryki, pracując dla firmy Transocean Offshore Gulf of Guinea. Po remoncie platforma będzie wykonywała zarówno nowe otwory, jak i prace związane z rekonstrukcją otworów już istniejących.  

rel (MS TFI)

+1 kbl
1.Platforma wyszła tydzień temu
2.Była remontowana w doku SD II

czyli wszystko w normie
21 maj 2015 : 15:31 28821 | Zgłoś
+1 uwaga
za treść i dobór zdjęć odpowiada MS TFI (Mars)
jest to rel (press release) - komunikat dla mediów z MS TFI
24 maj 2015 : 13:34 hash | Zgłoś
+1 Zdjecie tez
Zdj tez nie jest z wyjscia... Kiedys myslalem ze ta strone prowadzi jakis pasjonat ktory zawsze wszedzie jest .. badz paru ..
23 maj 2015 : 11:44 mdma | Zgłoś
0 nie tak.
za treść i dobór zdjęć odpowiada MS TFI (Mars)
jest to rel (press release) - komunikat dla mediów z MS TFI
24 maj 2015 : 13:35 hash | Zgłoś
+13 rozliczenia
no widzę, że posty, iż nauta nie rozlicza się uczciwie z podwykonawcami są non stop usuwane przez administratora.... My też potwierdzamy to zjawisko. Facecik z kooperacji niestety robi wszystko co może, aby nie rozliczyć. Podwykonawcy uważajcie, nauta nie należy do rzetelnych firm!!! Bądźcie czujni i najlepiej nie róbcie nic dla nauty jesli nie musicie..... To wstyd panie prezesie kasować posty. Lepiej jest przyjrzeć się sytuacji i pogonić z nauty nieudaczników i krętaczy. I wtedy skończa sie problemy, że nie ma pan kim robić remontow.
03 czerwiec 2015 : 06:42 podwykonawca | Zgłoś
+12 Prokurator?
Może do prokuratury? A może jakieś wspólne doniesienie na przywittanie, ze nie mozna małych firm tak niszczyć?
03 czerwiec 2015 : 06:58 Szloser | Zgłoś
+15 nieuczciwa gra kooperacji
Potwierdzam opinię PODWYKONAWCY - co raz trudniej z uzyskaniem pozytywnego odbioru prac i nie chodzi o wadliwe wykonanie prac...."cwaniak" z kooperacji najpierw ustala zakres a potem gdy już prace są na ukończeniu zmienia zakres i warunki. Jeżeli się z tym nie zgadzasz to na koniec i tak nie uzyskasz pozytywnego odbioru. Tak co raz częściej się zdarza i podwykonawcy zaczynają obawiać się współpracy z Nautą. Tak kiedyś nie było.
03 czerwiec 2015 : 08:16 antykrętacz | Zgłoś
+9 kooperacja ma się "dobrze"
niestety my też możemy potwierdzić, to co inni powyżej, Pracując dla nauty ciągle trzeba było walczyć, aby kooperacja i kierownicy projektu cię nie wykiwali. Metoda jest prosta, mozesz chodzić do p.Halinki tygodniami po protokół, a oni go nie podpiszą póki ci nie zabiorą bezprawnie dużej części z pieniędzy na jakie się umówiłeś. Druga metoda to robienie tematu i jego rozszerzanie, a potem zapłata tylko tego co w zleceniu, bo podobno armator za więcej nie zapłacił. Choć są podobno i tacy, co nie mają tych problemów, Ale wtedy w nazwie trzeba miec Xxxxx-nauta. My ucieklismy do GSR i jest nam zdecydowanie lepiej. Bądźcie czujni podwykonawcy.
05 czerwiec 2015 : 03:38 stalowka | Zgłoś
+8 minusy współpracy z NAUTĄ
Pełna zgoda - metoda kooperacji Stoczni NAUTA to firmę podwykonawczą znaleźć, oskubać i szukać następnej.. może to Stoczni pasuje, ale w końcu zabraknie firm do takiej współpracy!!! stały numer to zwlekać z podpisaniem zlecenia do zakończenia prac i wtedy po wykonanej pracy na nowo ustalać ceny ..oczywiście w dół !!! drugi myk to zwlekać z podpisaniem protokołu - 2,3,czy nawet 4 tygodnie a w przypadku, gdy termin płatności liczy się od złożenia f-ry to mamy parę tygodni w plecy, do tego 60-dniowy termin płatności, plus opóźnienia płatnicze to pieniądze można najszybciej zobaczyć po 100 dniach !!!
05 czerwiec 2015 : 19:35 oszukany | Zgłoś
+7 wydymany
choć mojego posta już 2 razy g...portal morski kasował, przypomnę co pisałem. Facecik, bankier z koziej d.... stosuje metodę dymania każdego kooperanta. Ludziom z działu zrobił szkolenia, jak dymać aby nie pozostawiać śladów. Brak zleceń, a potem inne ceny, brak jasnego zakresu, a potem nie uwzględnianie wszystkich prac, no i w końcu nie podpisanie protokołu póki, cena nie będzie taka jaką chce pan Wittek!!!! Typowy numer najbardziej zaczadzałej stoczni jaką jest nauta. Ta cała banda z kooperacji musi odejść. Popłynąc razem z Platformą (lotosu lub każdą inną)...... czas na uczciwą, pozbawioną kantów współpracę!!!
05 czerwiec 2015 : 21:41 ed | Zgłoś
+2 Ano prawda
PotwierdZam, mnie tez naciągnęli na kasę prZez inne ceny w zleceniu a inne w gadce. Lepiej dla nich nie robić nic !!
07 czerwiec 2015 : 12:44 Wojtekx | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9877 4.0683
EUR 4.2675 4.3537
CHF 4.3848 4.4734
GBP 4.9599 5.0601

Newsletter