Stocznie, Statki

Polska firma Midcon Designer Spółka z o.o. zaprojektuje lodołamacz liniowy, który będzie budowany w S.S.R. „Gryfia”. Firma odpowiada za wszystkie fazy projektu, od koncepcji po nadzór nad budową dla RZGW w Szczecinie.

Lodołamacz o długości 29 m, szerokości całkowitej 7,80 m i zanurzeniu bez balastu 1,40 m będzie napędzany jednym silnikiem głównym (~800kW) poprzez przekładnię i linię wałów ze śrubą stałą z uciągiem na palu 6 ton.

Będzie operować na Odrze i Wiśle. Może również - w przypadku pilnej konieczności, po zezwoleniu administracji morskiej - odbywać pojedyncze podróże po Zatoce Gdańskiej i Pomorskiej oraz awaryjnie podejmować pracę na wewnętrznych wodach morskich.

*

Podstawowym zadaniem lodołamaczy liniowych jest rozszerzenie rynny w lodzie wyłamanej przez lodołamacze czołowe oraz łamanie lodu w obszarze niedostępnym dla lodołamaczy czołowych, a także utrzymanie drożności w rynnie i zapobieganie przedwczesnemu zamarzaniu nurtu. Ten typ lodołamacza służyć ma również do rozbijania mniejszych zatorów lodowych, uwalniania filarów mostowych od lodu, czy też kruszenia pokrywy lodowej w portach śródlądowych.

*

Lodołamacz będzie pełnił także funkcje holownika, statku pożarniczego, może być też przystosowany do pełnienia funkcji ratowniczych. Do holowania poza hakiem i innym wymaganym wyposażeniem, będzie również służył odpowiednio zaaranżowany pokład w części rufowej. Do gaszenia pożarów - niezbędna instalacja pożarowa pozwalającą na zainstalowanie w przyszłości pompy - działka wodno-pianowego o wydatku 100m3/h.

Konstrukcja stała kadłuba i wyposażenia pokładowego będzie sięgać max. do wysokości 4 m ponad poziom zanurzenia konstrukcyjnego. Elementy wystające ponad tą wysokość, będą składane lub rozbieralne. Sterówka będzie wysuwana do góry hydraulicznie i w dolnym położeniu będzie poniżej poziomu 4 m

Główny projektant Jacek Łożyński zapewnia, że lodołamacz będzie zaprojektowany zgodnie z wymaganiami przepisów klasyfikacyjnych PRS dla statków śródlądowych oraz zbudowany pod nadzorem PRS dla uzyskania klasy: *s KM 2 ld *s PRM.

Przekazanie jednostki armatorowi nastąpi w listopadzie 2013 r.

Czytaj także:

Gryfia bliżej wybudowania lodołamaczy

Projekt lodołamaczy dla polskich rzek

+3 RE: Kolejna firma projektuje lodołamacz dla polskich rzek
Najśmieszniejsze jest to że w Midcon jest całe mnóstwo projktantów którzy zostali zwolnieni lub sami odeszli z Gryfii. Teraz zapłaci się Midconowi ogromne pieniądze za to co Ci ludzie mogli zrobić w ramach swoich codziennych obowiązków na Gryfii. Przy okazji zarobili by na pensje dla siebie na klika lat i pomogli przy bieżących remontach na stoczni. A tak kasa wycieka a na głupi rysunek wydziały czekają tygodniami.
06 czerwiec 2012 : 06:49 Guest | Zgłoś
-3 Kolejna firma projektuje lodołamacz dla polskich rzek
To jest kłamstwo w Midcon-ie nie pracuje, żaden projektant, który był zatrudniony w Gryfii na etacie.
06 czerwiec 2012 : 07:05 Guest | Zgłoś
+3 RE: Kolejna firma projektuje lodołamacz dla polskich rzek
Jak nie jak tak. Pierwszy z brzegu Krzysztof J.
06 czerwiec 2012 : 14:01 Guest | Zgłoś
-1 RE: Kolejna firma projektuje lodołamacz dla polskich rzek
a w gryfii było biuro konstrukcyjne? nie kojarzę.. ostatnimi laty raczej kilku technologów....
11 czerwiec 2012 : 13:10 Guest | Zgłoś
-1 RE: Kolejna firma projektuje lodołamacz dla polskich rzek
a kto projektuje czołowy ?
11 czerwiec 2012 : 13:11 Guest | Zgłoś
0 czołowy projektuje
Krzysztof Jerzyna ze Szczecina. Szef wszystkich szefów.
28 marzec 2013 : 21:11 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter