Stocznie, Statki

Na godziny wieczorne 17 lutego br. zapowiedziano rozpoczęcie testów jednostki projektu P310 w suchym doku (na uwięzi). Hybrydowy prom dwustronny budowany jest w stoczni Crist na zamówienie fińskiego armatora - Finferries. 

Pływająca pomiędzy Nauvo a Parainen jednostka, ma służyć do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób. Uroczyste przekazanie promu planowane jest na kwiecień 2017 r.

Wodowanie statku w suchym doku, jest jednym z ostatnich etapów prac nad ekologiczną jednostką dla Finferries. To istotny moment w budowie promu, który jako jeden z nielicznych w Europie posiada napęd hybrydowy (spalinowo-elektryczny z dodatkiem baterii akumulatorów).

Prom o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości będzie obsługiwany przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych, jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema zespołami prądotwórczymi opartymi na silnikach spalinowych.

Statek zostanie wyposażony w zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Ładowanie akumulatorów będzie odbywało się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wyniesie zaledwie 7 min.

Prom typu P310 - charakterystyka podstawowa: długość 96,35 m, szerokość 15,2 m, wysokość boczna 5 m, zanurzenie: 3,5 m, notacja klasy: DNV +1A1, R3, Car Ferry B, ICE 1B, PET, E0, Battery Power.

rel (Crist)

-2 Brawo CRIST
Najlepsza polska stocznia bo prywatna, brawo Prezesi . Życzę aby jak najszybciej uwolniła się z łap Marsa.
20 luty 2017 : 09:25 Stoczniowiec | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0609 4.1429
EUR 4.3167 4.4039
CHF 4.4468 4.5366
GBP 5.0564 5.1586

Newsletter