Stocznie, Statki

To dobry początek roku dla stoczni, dla Szczecina i dla Polski - powiedział PAP prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego Andrzej Strzeboński, komentując zakup Stoczni Szczecińskiej przez fundusz Mars.

"To dobry początek roku dla stoczni, dla Szczecina i dla Polski. Wiele firm w Polsce, jak Famor, jak Towimor (Toruńskie Zakłady Urządzeń Okrętowych Towimor SA - PAP) czeka na uruchomienie stoczni, bo to jest praca dla nich" - mówił szef Szczecińskiego Parku Przemysłowego.

"Ten dzień to kamień milowy, aby stocznia mogła już jutro przystąpić do kontraktowania" - dodał.

Jak mówił, na uruchomienie stoczni czeka konsorcjum 75 firm, które pracują w Szczecińskim Parku Przemysłowym. "Teraz budujemy te małe jednostki, bo taka jest siła kontraktowania tych małych firm". "Mamy siłę wykonawczą, zdolną podjąć budowę promu typu ro-pax, czyli ok. 12,5 tys. ton. Obecnie w stoczni realizujemy produkcję tymi małymi firmami na poziomie 60 tys. ton, a zdolności produkcyjne stoczni wynoszą 120 tys. ton rocznie" - powiedział.

Poinformował, że dziś stocznia ma zupełnie inną projekcję finansową i zdolność kontraktową i to otwiera Szczecin na świat. "Konsorcjum jest już dziś przygotowane, bo mamy tutaj wszystkie potrzebne branże. To zadaje kłam wszystkim czarnowidzkim historiom, że tu nie ma komu projektować ani kim pracować. Mamy w stoczni już 1500 osób, które tutaj pracują, ze wszystkich branż" - zaznaczył. Dodał, że konsorcjum to nie tylko polskie przedsiębiorstwa, ale też firmy z Niemiec, Danii i Norwegii. 

mzb/ pad/ skr/

+4 Śmiech
Nie w stoczni realizujemy tylko małe prywatne firmy pracujące na terenie byłej stoczni realizują a my ich kasujemy za najem powierzchni. Tak to niestety wygląda.
24 styczeń 2017 : 08:05 wow | Zgłoś
+2 Obecny przrób stali
Z wypowiedzi wynika , że w ciągu roku robią 5 promów ( 60tyś ton / 12,5tyś ton). Gratuluję poczucia humoru !!!!!!!
24 styczeń 2017 : 11:02 Henryk D. K-1 | Zgłoś
-3 # Obecny przrób stali response
to ty mały człowieczku sobie tylko coś wmawiasz, nic takiego z tej wypowiedzi nie wynika. Zostało stwierdzone, że roczny przerób to 60 tys. ton a ropax to 12,5 tys. ton i nikt tu nie mówi że w stoczni robią 5 ropaxów na rok.
24 styczeń 2017 : 18:15 SSSA | Zgłoś
+2 # # Obecny przrób stali response — SSSA
Proponuję wrócić do szkoły podstawowej ( gimnazjum zaraz będzie zlikwidowane) abyś nauczył się dzielenia i myślenia. Oczywiście , że teraz nikt nie buduje tam 5 promów - ale z wypowiedzi nt przerobu stali wynika że mają takie moce. Tylko nie widać tych produktów - może są niewidzialne.
25 styczeń 2017 : 11:37 Henryk D. K-1 | Zgłoś
+7 Festiwal trwa
Festiwal trwa. Po Macierewiczu, Morawieckim zabrał głos facet, który teoretycznie powinien wiedzieć na czym stoi.Teoretycznie, bo w swojej wypowiedzi buja w obłokach.O ile politycy są od robienia nam wody z mózgu, to od inż. Strzebońskiego należało by wymagać oceny opartej na realiach techniczno-ekonomicznych.Obracanie frazesami budzi niesmak.
24 styczeń 2017 : 11:20 wodnik | Zgłoś
-5 # Festiwal trwa
haha człowieku zapełniłeś 4 linijki i nie zawarłeś w nich nawet grama treści, piszesz o bujaniu w obłokach, robieniu wody z mózgu i frazesach bez próby odniesienia się do jakiegoś konkretu. idź chłopcze zbierać szczaw
24 styczeń 2017 : 18:24 SSSA | Zgłoś
+3 Wodniki kraftportowi eksperci
Nie ma sensu dyskutować z wodnikami. Wielcy pseudoeksperci i fUchowcy typu "to się nie da", "a ja mówiłem, że to nie wyjdzie", "po co to było wogóle robić". I te masy tych pseudoekspertów udzielają się na forach szczególnie szczecińskiej GW. Czemu nie byli tacy mądrzy jak stocznię przejmował Kraftport, firma z Katowic, 5 tys. kapitałem zakładowym, siedzibą na suterenie familoku, ze specjalizacją ocieplania budynków, która tylko wyrywała instalację i wywoziła na złom ? TO BYŁ WEDŁUG NICH INWESTOR ! PEWNIE SAMI TEŻ NA TYM ZARABIALI ALBO SĄ PRZEZ TAKICH OPŁACANI ! Czy w tym zapyziałym mieście nie ma już cywilizowanych ludzi, którzy potrafią się chociaż zastanowić co zrobić żeby choć coś z tej ostatniej szansy sensownego wyszło ? Na tym etapie tylko rząd może dać zlecenie, bo żaden normalny armator do tego stalowego PGR-u zwanego parkiem nigdy nic nie zleci. Jeżeli tutaj takich ludzi już nie ma i są tylko kraftportowi "eksperci" to trzeba przenieść zamówienia rządowe na wschodnie wybrzeże, gdzie się czegoś takiego ludzie się chętnie podejmą bo o zlecenie rządowe się wszędzie bardzo zabiega. Uważam, że w odbudowie marynarki wojennej polski przemysł musi mieć udział żeby kasa nie wypływała za zagranice jak VAT. Jak głupki z tej zapyziałej wiochy nie chcą to im nie dawać !!! To są pieniądze podatników. Dać tym którzy na to zasłużyli i dają gwarancję prawidłowego wykonania.
25 styczeń 2017 : 15:29 antywodnik | Zgłoś
+4 Życie pokaże.
75 firm. 75 prezesów, księgowych itd. Każdy będzie ciągnął w swoją stronę. Oczywiście, że produkcja będzie opłacalna, a harmonogramy prac dotrzymane :) Jedyna zaleta, że związki zawodowe się tak nie rozpanoszą jak kiedyś. Żeby to jakoś działało, musiałby to być jeden organizm gospodarczy, wspólnie zarządzany, a nie zbiorowisko podwykonawców.
24 styczeń 2017 : 20:01 Mietek | Zgłoś
+2 Są ludzie gotowi pomóc
Mam co robić, ale swędzi mnie, aby uczestniczyć w odbudowie Stoczni. Pytanie kto i jak może mnie zagospodarować? Czy ktoś mnie potrzebuje ? Czy to co mogę wnieść jest warte mojego wynagrodzenia ?Jak to zweryfikować i gdzie ?
24 styczeń 2017 : 20:05 Antoni | Zgłoś
+2 Artykuł o nowej stoczni
Stocznia złomowa w Szczecinie może ruszyć w każdej chwili
poniedziałek, 23 stycznia 2017 10:30
AL / z mediów

Czy to o tej stoczni mowa, że "zrobi" promy? A może je potnie na złom jak ostatnie B178 i B201?
Hej ty SSSA pewnie już jesteś w blokach startowych.
25 styczeń 2017 : 17:08 SSPH | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9877 4.0683
EUR 4.2675 4.3537
CHF 4.3848 4.4734
GBP 4.9599 5.0601

Newsletter