Stocznie, Statki

Szczeciński sektor stoczniowy aktywnie szuka rozwiązania jednego z głównych wyzwań firm produkcyjnych - deficytu rąk do pracy. Jego utrzymanie w kolejnych miesiącach i latach zagraża stabilności działalności. Od kilku lat to także nowy obszar rywalizacji polskich firm z zagraniczną konkurencją. Pracownicy w branży stoczniowej i stalowej są na wagę złota. 

Zachodniopomorskie stowarzyszenie firm działających w branży okrętowej - Towarzystwo Okrętowe w porozumieniu ze Stocznią Szczecińską uruchamia projekt personalnego wsparcia firm branży.

Już w najbliższych miesiącach spodziewane są pierwsze efekty w postaci kontraktów z pracownikami sprowadzanymi z zagranicy. Pierwsze firmy wyraziły zainteresowanie ich pozyskaniem, partnerzy projektu wspólnie podejmują kroki w celu dokonania niezbędnych formalności.

Przygotowywane są szczegóły projektu, w tym rozwiązania ułatwiające uzyskania pozwoleń na pracę, kalkulacje kosztów zatrudnienia, warunki zakwaterowania i pobytu sprowadzanych do Szczecina obcokrajowców.

Plany przewidują sprowadzenie blisko tysiąca pracowników o odpowiednich kwalifikacjach. To ogromne wsparcie dla branży, niezbędne w kontekście przygotowywanej produkcji promu pasażerskiego przez Stocznię Szczecińską i działające na jej terenie firmy.

Pierwsi pracownicy mogą trafić do Szczecina już na przełomie roku. W dalszych planach Towarzystwa Okrętowego i Stoczni Szczecińskiej są aktywne działania na rzecz odbudowy i wsparcia szkolnictwa zawodowego w otoczeniu sektora stoczniowego.

W związku z podejmowanymi działaniami Towarzystwo Okrętowe, wraz z podmiotami branży stoczniowej opublikowało deklarację w sprawie ratowania sytuacji na rynku pracy i podtrzymania produkcji - o to jej treść:

Istnienie i pomyślny rozwój przemysłu stoczniowego i branż z nim powiązanych wymaga zapewnienia odpowiednich warunków. Wśród nich kluczową role odgrywa przedsiębiorczość i zaangażowanie pracowników i menadżerów, codzienna wytrwała praca oparta na wiedzy i doświadczeniu. Dobrze, jeśli wysiłki te znajdują wsparcie w optymalnej polityce państwa, gdy sprzyja im koniunktura w branży i korzystna ogólna sytuacja ekonomiczna. Coraz ważniejsze jest jednak stworzenie fundamentu współczesnej gospodarki w postaci stabilnego rynku pracy, na którym zapotrzebowanie pracodawców spotyka się z odpowiednią podażą rąk do pracy i kwalifikacji. Dziś okazuje się, że bez tego elementu wręcz zagrożona jest konkurencyjność i egzystencja zarówno polskiej gospodarki, jak i branży okrętowej i stalowej jako jej ważnego elementu.

Świadomi tych wyzwań jesteśmy zdeterminowani do podjęcia energicznych działań, które pozwolą przezwyciężyć narastające deficyty i utrzymać stabilność naszych przedsiębiorstw. W długiej perspektywie liczymy na odbudowę szkolnictwa zawodowego i transferu wiedzy, dziś niezbędne jest szybkie wdrożenie rozwiązań pozwalających na sprowadzenie na rynek nowych pracowników, w szczególności z zagranicy. Uwzględniając uwarunkowania ekonomiczne, organizacyjne i społeczne musimy w krótkim czasie przygotować i wprowadzić w życie plan personalnego wsparcia polskiej produkcji. Liczymy przy tym, że nasza inicjatywa spotka się ze zrozumieniem i współdziałaniem wszystkich podmiotów i instytucji działających na rzecz polskiej gospodarki. Tego wymaga dziś najlepiej rozumiany patriotyzm i troska o nasz kraj.

Zapraszamy do współpracy każdego, komu leży na sercu dobro przemysłu stoczniowego i kto rozumie realia współczesnej gospodarki. Dziś polskiemu okrętownictwu potrzeba zaangażowania i rozwagi nas wszystkich. Działajmy, zanim będzie za późno.

rel (Towarzystwo Okrętowe)

 
+20 stocznia
Chcialbym sie dowiedziec co zrobila Stocznia Szczecinska (panstwowa) do tego czasu pomijam siatkarzy i wydajna prace zarzadu.
05 sierpień 2019 : 06:51 c/e | Zgłoś
-5 Całą masę inwestycji
Odgruzowała to, co zostawiły poprzednie ekipy. Wiele milionów zł poszło już na odtworzenie infrastruktury.
06 sierpień 2019 : 09:52 insajder | Zgłoś
+4 Inwestycje?
Ciekawe ile kosztowały Audi dla prezesów. Pewnie to wiesz , napisz nam.
06 sierpień 2019 : 18:35 Henryk D. K1 | Zgłoś
+20 madry po szkodzie
Sa firmy posredniczace w wynajmowaniu pracownikow roznych branz - rozwiazanie drogie ale szybkie.
Czy ktos ma chec zainteresowania ludzi ze stoczni ukrainskich - rozwiazanie posrednie w zaleznosci od tego, jaka ekipa potrzebna jest w perspektywie 3 miesiecy.
Szkolnictwo to pespektywa 2-3 lat plus wdrozenie w miejscu pracy wiec narybek za 5 lat.
A wszystko wynika z grzechu zaniechania i planowania ze "jakos to bedzie", teraz ktos musi odrdzewic stepke i reaktywowac stocznie
05 sierpień 2019 : 07:01 Roman 945 | Zgłoś
+24 MSR Gryfia
Gdyby stocznia szanowała A przede wszystkim płaciła dobre pieniądze ludziom i i ręce do roboty na miejscu by się znalazły i nie trzeba byloby szykac ludzi za "zagranicy"
Ale po co ludziom płacić godne pieniądze jak trzeba zarząd utrzymać
05 sierpień 2019 : 11:53 Maniutek | Zgłoś
+10 KRUKACZ
innowacyjna idea :)
05 sierpień 2019 : 12:57 WLODZIMIERZ | Zgłoś
+8 A gdyby
Poprzednie reformy szkolnictwa zlikwidowały praktycznie szkolnictwo zawodowe w wielu dziedzinach przemysłu gdzie wiedza fachowa jest bezcenna , częściowo wiązało się to z likwidacją wielu gałęzi przemysłu między innymi stoczni
A teraz kłopot , gdyż jedyna stocznia prowadzona pracę na pełną skalę zebrała większość tych co pozostali w kraju u siebie a resztki pracują w różnych spółkach udających że coś robią gdyż potencjał ich jest znikomo mały do potrzeb
A teraz pozostało zatrudnić albo obcych albo gimnazjalistów tylko nie ma nimi pokierować gdyż wszyscy ci którzy znają się na tym przemyśle już odeszli lub są na emeryturze a średnie pokolenie dawno temu wyjechało do innych krajów za lepszymi pieniędzmi .
Model pracy jaki był do tej pory był sprawdzony technicznie ale miał swoje ograniczenia a model zachodni raczej się nie sprawdzi gdyż nie był stosowany na szeroką skalę
05 sierpień 2019 : 13:10 Filip z konopi | Zgłoś
+18 płace
A może by zaczęli normalnie płacić, bo propozycje typu 16 złotych netto dla montera, czy ślusarza okrętowego to kpina. Nikt normalny za te pieniądze nie przyjdzie im pracować.
05 sierpień 2019 : 13:29 biss | Zgłoś
0 Jakie monter…???
Napisz , która firma tyle płaci?? Chętnie pójdę do nich pracować. Ja mam teraz 12
05 sierpień 2019 : 20:55 Henryk D. K1 | Zgłoś
+4 ?
Naprawdę hańbisz się za 12zł netto ? Zarabiasz mniej niż 2000zł miesięcznie ? ( nie licząc nadgodzin )
07 sierpień 2019 : 17:00 Pinokio | Zgłoś
0 płaca w Szczecinie dla stoczniowca
Jestem w szoku , monter zarabia 12-16 zł netto , proszę nie pisać bzdur. Gdzie tak mało płacą , taki bajer. Brak mi słów. Wszyscy wypowiadający się piszą nieprawdę . Fakt , pracownicy ze wschodu są zieloni i szkoda gadać , stawki są niższe , zdecydowanie. Ale zwracam się do rozgoryczonych Polaków , dlaczego nie szanujecie tego co macie w Szczecinie , są firmy co płacą uczciwie , duże stawki , oficjalnie , na umowę o pracę , teraz zatrudniłem młodego ok. 25 lat , w ciągu tygodnia 2 NN , stawka przyzwoita i ma to w dupie. Stawki na wykonanie statków są mocno wyśrubowane w dół przez armatorów , nie ma siły płacić niebotycznych pieniędzy pracownikom , nie możliwe przy wszelkich kosztach pracodawcy , poważnego który ma obiekt , nabrzeże , dźwigi itd . Firma w teczce to nie firma.
24 sierpień 2019 : 19:32 fin | Zgłoś
0 16 netto?
Mówisz o kwocie brutto kolego. Czyli 16 minus podatki.
06 sierpień 2019 : 15:08 Ktos 89898989 | Zgłoś
+13 place
ALBO 8-10 EURO NETTO, ALBO to wszystko to gadka szmatka
05 sierpień 2019 : 13:49 WLODZIMIERZ | Zgłoś
+12 projekt
"...Plany przewidują sprowadzenie blisko tysiąca pracowników o odpowiednich kwalifikacjach. To ogromne wsparcie dla branży, niezbędne w kontekście przygotowywanej produkcji promu pasażerskiego przez Stocznię Szczecińską i działające na jej terenie firmy..."
- w kontekście przygotowywanej produkcji promu, PRZYGOTOWYWANEJ !! od dwóch lat
- sprowadzą koreańczyków z północy ale nie za 16 PLN tylko dużo taniej i na tym się skończy a o szkolnictwie zawodowym zawsze można pogadać i to wystarczy. Kol. Maniutek ma rację: "trzeba zarząd utrzymać", bo im się to należy. Jak będzie Zarząd to będziemy "przygotowywać" PRODUKCJĘ.
05 sierpień 2019 : 15:14 maciek2 | Zgłoś
+8 fachowcy
Najgorsze jest to, że pracownicy sprowadzani są za pośrednictwem innych firm (pośrednictwa), które liczą sobie od 40zł/rbg za pracownika, który jest zielony, a żałują pieniędzy na podwyżki dla konkretnych fachowców co się jeszcze uchowali w Stoczni. Fachowcy owi mają stawki w granicach 20zł/h (przy dobrych wiatrach), często to jest nawet mniej niż 2 dychy brutto!!! Ludzie odchodzą i nic się z tym nie robi.
06 sierpień 2019 : 15:13 Ktos 89898989 | Zgłoś
+15 Kończ Waść, wstydu oszczędż
Po czterech latach "odbudowy" przemysłu okrętowego zorientowali się, że nie ma fachowców do pracy. Brawo! Ale niech już lepiej nie odbudowują tego przemysłu, bo ten prywatny da sobie radę, a państwowy, zarządzany przez politycznych nominatów i gospodarczych dyletantów to jedna wielka katastrofa, jak np. MSR Gryfia, Nauta, Stocznia Gdańsk, ST3 Offshore, no i oczywiście nasza perełka - Stocznia Szczecińska. A pracownicy, którzy chcieliby przyjechać do pracy w Stoczni Szczecińskiej, niech lepiej uważają, bo skończą jak siatkarze.
05 sierpień 2019 : 15:21 DarekN | Zgłoś
+14 Złożyłem CV
Nawet, nie zapytano, czy napisałem prawdę o sobie.Wiedzieli kim jestem.W dupie mieli fachowca.Fachowiec ma ich teraz w dupie razem z całym zakłamanym PIS-em.
05 sierpień 2019 : 16:49 Antoni | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9877 4.0683
EUR 4.2675 4.3537
CHF 4.3848 4.4734
GBP 4.9599 5.0601

Newsletter