Stocznie, Statki

Seacor Marine jeden z kilku największych operatorów jednostek offshore na świecie, będzie miał we flocie pierwszy klasyfikowany statek typu OSV napędzany hybrydowym układem napędowym. Zmodernizuje także inne swoje jednostki.

Spółka notowana na giełdzie w Nowym Jorku informuje, że klasyfikację statku Seacor Maya, który trafi do eksploatacji w maju 2018 roku, zapewni amerykański klasyfikator ABS. Wykonanie zaś powierzono firmie Kongsberg Maritime.

Jednostka zostanie wyposażona w nową technologię zasilania z akumulatorów litowo-jonowych, które według operatora Seacor Marine, zmniejszy zużycie paliwa o 20%.

Seacor Maya to jeden z czterech statków, który zostanie poddany modernizacji. Pozostałe jednostki to Seacor Azteca (2015 r.), Seacor Warrior (2012 r.) i Seacor Viking (2012 r.).

Wszystkie zbudowano w Chinach według projektu polskiego biura projektowo-konsultingowego MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. z Gdyni.

AL, TradeWinds

Fot.: Kongsberg Maritime

+2 MexMar
Przyglądając się jednostkom Seacor mozna zauwazyc,ze są one czarne. Seacor Maya oraz trzy siostry są czerwone.
Stanowią one elitę MexMar-Seacor JV (Meksyk). Czerwone urzadzenie na pokładzie sluzy do walki z rozlewami olejowymi.
Cała czworka otrzyma naped hybrydowy oraz nowy DP za sprawą KONGSBERG'a. W Polsce tylko montaz.
MexMar posiada 15 statkow.
Seacor jako firma matka jak wiele innych ma klopoty. Ich flota choć liczebna,do imponujacych nie nalezy.
Mieczyslaw
20 marzec 2018 : 23:11 Mieczyslaw | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9359 4.0155
EUR 4.267 4.3532
CHF 4.3583 4.4463
GBP 4.9726 5.073

Newsletter