W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia od początku roku trwają remonty kilku statków, a plany na najbliższe tygodnie również są wypełnione kolejnymi zleceniami. 

W stoczni przeprowadzany jest remont dokowy pierwszej jednostki z rynku rosyjskiego - Yamal Krechet. To kontenerowiec o długości 153 m i szerokości 23 m, którego remont potrwa prawdopodobnie przez 25 dni. Remont drugiej jednostki - Noviy Svet - rozpocznie się około 19 stycznia. Chłodniowiec o długości 124 m i szerokości 19 m pozostanie w stoczni przez 20 dni. W obu przypadkach nadzór techniczny nad statkami oraz morskimi urządzeniami prowadzi Rosyjski Morski Rejestr Statków SA.

Miesiąc styczeń i luty to również czas remontów promów w MSR Gryfia SA. W największym doku stoczni nr 5 trwa obecnie remont promu Baltivia, polskiego armatora Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA. Jednostka przechodzi remont roczny dokowy. Kolejna jednostka, która trafi do stoczni w tym miesiącu pływa pod marką Unity Line. Prom Polonia, kursuje na co dzień na trasie Świnoujście-Ystad. Jest to jeden z najnowocześniejszych promów pływających po Bałtyku. W stoczni prom spodziewany jest w przyszłym tygodniu. Miesiąc później do stoczni trafi prom Skania należący do tego samego właściciela – Polskiej Żeglugi Morskiej. Pływa on na przemian z promem Polonia. Obie jednostki przejdą remont dokowy pośredni.

W 2017 roku w zakładzie w Szczecinie i Świnoujściu remont przeszło łącznie 12 statków pasażerskich. Remont tego typu jednostek w Stoczni Gryfia utrzymuje się na stałym poziomie od 2015 roku. Stanowi to dla stoczni dowód zaufania oraz wysokiej jakości świadczonych usług.

W stoczni dobiega też końca remont jednostki Irma należącej do Polskiej Żeglugi Morskiej. Jednostka przeszła remont dokowy w zakresie konserwacji kadłuba, urządzeń maszynowych oraz remontu dźwigów ładunkowych.

rel (MS TFI SA)