Stocznie, Statki

W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia od początku roku trwają remonty kilku statków, a plany na najbliższe tygodnie również są wypełnione kolejnymi zleceniami. 

W stoczni przeprowadzany jest remont dokowy pierwszej jednostki z rynku rosyjskiego - Yamal Krechet. To kontenerowiec o długości 153 m i szerokości 23 m, którego remont potrwa prawdopodobnie przez 25 dni. Remont drugiej jednostki - Noviy Svet - rozpocznie się około 19 stycznia. Chłodniowiec o długości 124 m i szerokości 19 m pozostanie w stoczni przez 20 dni. W obu przypadkach nadzór techniczny nad statkami oraz morskimi urządzeniami prowadzi Rosyjski Morski Rejestr Statków SA.

Miesiąc styczeń i luty to również czas remontów promów w MSR Gryfia SA. W największym doku stoczni nr 5 trwa obecnie remont promu Baltivia, polskiego armatora Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA. Jednostka przechodzi remont roczny dokowy. Kolejna jednostka, która trafi do stoczni w tym miesiącu pływa pod marką Unity Line. Prom Polonia, kursuje na co dzień na trasie Świnoujście-Ystad. Jest to jeden z najnowocześniejszych promów pływających po Bałtyku. W stoczni prom spodziewany jest w przyszłym tygodniu. Miesiąc później do stoczni trafi prom Skania należący do tego samego właściciela – Polskiej Żeglugi Morskiej. Pływa on na przemian z promem Polonia. Obie jednostki przejdą remont dokowy pośredni.

W 2017 roku w zakładzie w Szczecinie i Świnoujściu remont przeszło łącznie 12 statków pasażerskich. Remont tego typu jednostek w Stoczni Gryfia utrzymuje się na stałym poziomie od 2015 roku. Stanowi to dla stoczni dowód zaufania oraz wysokiej jakości świadczonych usług.

W stoczni dobiega też końca remont jednostki Irma należącej do Polskiej Żeglugi Morskiej. Jednostka przeszła remont dokowy w zakresie konserwacji kadłuba, urządzeń maszynowych oraz remontu dźwigów ładunkowych.

rel (MS TFI SA)

Komentarze   

+24 Idzie robota, idzie
Robota idzie, ze aż się pali... nie tylko w rękach.
12 styczeń 2018 : 13:54 Kosma Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+23 Dziwne
To dziwna firma jest. Zawsze jest robota a potem zawsze są straty. To może lepiej nie robić, żeby chociaż nie było strat.
12 styczeń 2018 : 18:05 Manman Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+21 ZSRR
Chłodnik więc rosyjski , ciekawe jak będzie mocno śmierdział to pierwsze, a drugie , znając pecha gryfii do chlodniowcow bałbym się go przyjmować bo jeszcze spali się mu kadłub .
12 styczeń 2018 : 20:15 Filip z konopi Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+25 Żart?
To jest jakiś żart, sabotaż, czy naśmiewanie się Trójmiasta ze Szczecina? Zwłaszcza, że obok pokazano ten artykuł: W Remontowej SA pełne doki i nabrzeża nie tylko dzięki ''paradzie promów'' http://www.portalmorski.pl/stocznie-statki/38107-pelne-doki-i-nabrzeza-nie-tylko-dzieki-paradzie-promow Natomiast w Gryfii: w Świnoujściu stoją CZTERY statki, w Szczecinie TRZY!!! Doków w Szczecinie jest więcej niż statków!! Jeszcze parę lat temu mniej niż 10 statków to było słabo w Gryfii, dzisiaj trzy to sukces?! Jak nisko ta stocznia upadła!! Tragedia! I taki powinien być tytuł tej propagandowej agitki.
12 styczeń 2018 : 20:38 SSN Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+18 Janusz Szipjard Grup
Roboty tyle że nawet w magazynie farb i rozpuszczalników trzeba palić. Robota tak się pali ze Straż zakładowa musiała pomoc wezwać żeby całą noc gasić. Wyspa + park czyli " Polisz Janusz Szipjard Grup ", Janusze rządzą Prezesami, JANUSZE NARZUCAĆ BĘDĄ SWOJE STANDARDY ! Jak najwięcej roboty za jak najmniej jedzenia ! Jak w folwarku zwierzęcym ! Zachodnie stocznie wygrają z Chinami bo mają kadluby za pół darmo i brak konkurencji na poziomie do konkurencji u armatora. A rząd zamiast zatrudnić inzynie row wzmacnia Januszy i cwaniaków na wyspie dajac im prom. Czyli tylko Janusze wypompuja kasę coś tam oddalając bo co oni potrafią ? Spalić magazyn farb ? Janusz Grup i ich standardy nigdy nie przejdą żadnego audytu. No chyba że u Motoroli :').
13 styczeń 2018 : 09:02 zażenowany Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+19 A
A czego pochodną jest stan w jakim jest teraz to całe barachło jakie zostało po czasach kiedy jeszcze to miało ręce i nogi na miejscu?
Myślę że jednak czas zaorać to co przynosi straty i po odnowieniu kadry i dorobieniu się pełnopracowitych pracowników zbudować od nowa cały przemysł
Widzę to tak : Gryfia od wielu lat ma same straty i żadnej marki która mogłaby przyciągnąć armatora na jakiś poważniejszy remont powinna pójść na dno , msr ze swoimi terenami i jeszcze kontaktami że starymi armatorami mogłaby spróbować po przejęciu najlepszych pracowników z gryfii odtworzyc swoją markę i po dobudowaniu na terenie za stocznią dużego suchego doku przejąć rolę wiodącego w tym przemyśle
Oczywiście opór Szczecina jest bezcenny bo przecież nie po to przejęli stocznię i wyssali z niej kasę a jeszcze planują ja zlikwidować poprzez sprzedaż aby bruzdzila w ich interesach
13 styczeń 2018 : 11:30 Filip z konopi Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+18 c.d.
Skończy się tak że Janusze wydadzą z prom na LNG z połową Drzetowa bo pijany Edek se przypomni że na zbiorniku musi coś przyspawac ! Nie dawajmy malpom brzytwy bo to będzie tragedia. Tych pogan ktoś musi wycywilizowac, a nie odwrotnie że oni rządzą Prezesami ! Ze 100 ludzi kadry na poziomie na początek trzeba zatrudnić. Janusz jest zbedny. Do roboty w innej kulturze pracy potrzebni są ludzie Janusza, a nie Janusz. Janusz będzie tylko kręcil przeszkadzał żeby jakosc "wyjść", będzie denerwowal robotników ucinajac im jedzenie. Taki prom to dla firm z dużo wyższej kultury biznesu stoczniowego. Inteligencja a chytrosc Janusza to dwie zupełnie inne sprawy. Przez 10 lat żaden armator nic nie zlecił bezpośrednio do Janusza z Parku. To chyba o czymś swiadczy ! Cywilizujcie się !
13 styczeń 2018 : 09:18 zażenowany Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+18 W gdanskiej remontówce
Mają tyle zleceń, że nie ma dosłownie ani jednego miejsca na jeszcze jakiś statek do remontu! I jeszcze jakaś platforma stoi. Prawdę piszą o tym, że w GSR mają pełno roboty. I mój szef nie daje mi dnia wolnego od kilku miesięcy, Najlepiej, żebym pracował 20 godzin dziennie, przespał się w szatni - naprawdę czystej, ciepłej i z zapleczem kuchennym - i znowu do roboty. Całe szczęście, że przynajmniej dobrze płaci za nadgodziny. Przyjeżdżajcie z tego Szczecina czy Świnoujścia do Gdańska, tu praca najdzie się dla każdego:)
13 styczeń 2018 : 13:10 Janusz - Kooperant Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+19 Oczywiscie
Ale ta stocznia jest poza konkurencją gdyż nikt z speców od Marsa za poprzednich rządów nie grzebał w niej . Ona po prostu rozwijała się aby ludzie mieli pracę i marka była utrzymana .
13 styczeń 2018 : 14:44 Filip z konopi Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+14 Gdańsk a Szczecin
Janusz i co narobisz się i zarobisz. W Szczecinie nie narobisz się a i tak zarobisz. Widzisz różnicę?
14 styczeń 2018 : 08:53 Der Wolf Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+16 Platforma
Platforma Lotos Petrobaltic. W Naucie stała ze dwa lata albo dłużej, w końcu ją zabrali, bo stałaby do końca świata. GSR ma zrobić to, czego Nauta ani nikt inny nie potrafi.
14 styczeń 2018 : 09:51 Nick Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+20 Co się dzieje z promem?
Jakie jest zaawansowanie budowy promu dla PŻB? Pół roku mija od położenia stępki, co z projektem? Co z finansowaniem? Co z zakupami urządzeń o długim terminie dostawy? Czy jest główny projektant? Kierownik budowy?
13 styczeń 2018 : 20:11 Nick Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+17 http://szczecinpark.pl/aktualnosci/uroczystosc-polozenia-stepki-pod-budowe-nowego-promu-dla-pzb/
Na pochylni Wulkan Nowy w Szczecińskim Parku Przemysłowym- Stoczni Szczecińskiej To 23.06.2017r. położono stępkę pod budowę promu pasażersko-samochodowego dla kołobrzeskiego armatora - Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
Na uroczystości obecni byli przedstawiciele rządu RP- wicepremier Mateusz Morawiecki, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej- Marek Gróbarczyk, wicemarszałek sejmu Joachim Brudziński. SPP reprezentowali Prezes Andrzej Strzeboński i Wiceprezes Marek Bączkowski.
Położenie stępki pod pierwszy prom dla PŻB to historyczna chwila dla SPP- Stoczni Szczecińskiej, dla całego Szczecina, regionu i Polski. Rozpoczyna się bowiem nowy rozdział odbudowy przemysłu stoczniowego jak i całej gospodarki morskiej, zapowiadany i w sposób konsekwentny realizowany przez wypełnienie rządowego planu. Przemysł okrętowy ma stanowić koło zamachowe dla całej polskiej gospodarki.
14 styczeń 2018 : 09:26 Ciekawski Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+15 Kto buduje prom?
To kto w końcu ma budować prom ? Na stronie SPP cały czas jest info , że to oni. Czy ktoś odpowie?
14 styczeń 2018 : 09:29 Ciekawski Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+11 kto buduje
Stocznia w Radomiu
16 styczeń 2018 : 11:10 wodnik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś