Stocznia Keppel Singmarine, należąca do Keppel Offshore & Marine (Keppel O&M), przekazała do eksploatacji wielozadaniowy serwisowiec offshore z klasą lodową. Odbiorcą jest New Orient Marine, spółka zależna zarejestrowanej w Luxemburgu firmy Maritime Construction Services.  

MPV Everest zbudowany został według projektu Marine Technology Development (MTD) z grupy Keppel O&M. Statek może być eksploatowany w temperaturach sięgających −30 °C. Został zaprojektowany i zbudowany do otrzymania notacji Arc 5 (może poruszać się bez problemu w lodzie o grubości 1 m) i wyposażony jest w system pozycjonowania dynamicznego klasy DP3. Jest to 11 statek z klasą lodową zbudowany w singapurskiej stoczni Keppel Singmarine.

Bardzo uniwersalny MPV Everest może realizować prace konstrukcyjne i remontowe na głębokości do 3000 m, a także prace przy odwiertach (well intervention), może służyć jako baza nurków z systemem mieszczącym do 18 ludzi pracujących na dwóch dzwonach nurkowych (i klasyfikowany jest jako diving suport vessel), może przeprowadzać akcje gaśnicze i ratownicze. Może też holować inne jednostki i slużyć jako zaopatrzeniowiec w rejonach arktycznych.

Statek został formalnie przekazany do eksploatacji 30 października 2017, ale dopiero w ostatnich dniach oficjalnie poinformowano o przekazaniu go armatorowi. Położenie stępki miało miejsce w grudniu 2015 r., a wodowanie - w połowie października roku 2016.

rel (Keppel Singmarine)

MPV Everest - charakterystyka podstawowa:
nr IMO - 9769130
państwo bandery - Wyspy Bahama
operator, armator zarządzający - New Orient Marine Pte Ltd
właściciel / armator - Maritime Construction Serv SA, Luxemburg
zarząd techniczny - Fox Offshore Pte Ltd, Singapur
stocznia - Keppel Singmarine Pte Ltd, Singapur
stoczniowy nr budowy - 389
wartość kontraktowa - 198 900 000 USD
długość całkowita - 145,00 m
długość między pionami - 128,13 m
szerokość konstrukcyjna - 30,00 m
zanurzenie - 8,20 m
wysokość boczna - 13,00 m
nośność - 7277 t
tonaż pojemnościowy brutto - 21 943
tonaż pojemnościowy netto - 6582
tonaż skompensowany brutto - 22 613 CGT
napęd - spalinowo-elektryczny
moc napędu głównego - MCR 25 316 kW (34 420 KM)
pędniki - 2 × azymutalne, Rolls-Royce, napędzane silnikami elektrycznymi
prędkość eksploatacyjna - 13,00 w.
pędnik azymutalny dziobowy - 1 × chowany w kadłubie 3000 kW (4079 KM)
stery strumieniowe dziobowe - 2 × 3000 kW (4079 KM)
ster strumieniowy rufowy - 1 × 1650 kW (2243 KM)
klasa lodowa - FS Ice Class 1A Super
klasyfikacja - Bureau Veritas / Russian Maritime Register
notacja klasy - KM(*)' Arc5 AUT1 OMBO DYNPOS-3 HELIDECK ECO-S WINTERIZATION(-30) ANTI-ICE special purpose ship