Stocznie, Statki

W dniu 31 października 2017 roku ze Szczecina wyruszył zespół holownika Egesund z obiektem holowanym w postaci częściowo wyposażonego kadłuba statku rybackiego. Zostanie on dostarczony, o ile warunki pogodowe nie pokrzyżują planów, 5 listopada po południu do stoczni Macduff Shipyards Limited w szkockim Macduff (ok. 65 km na północny-zachód od Aberdeen). 

Częściowo wyposażony kadłub (stoczniowy nr budowy Macduff 680) na zamówienie szkockiej stoczni zbudowała szczecińska spółka Finomar.

Kadłub został przesunięty z nabrzeża w dyspozycji Finomar Sp. z o.o. na barko-ponton i na nim przeholowany pod pochylnię Wulkan Nowy w Szczecińskim Parku Przemysłowym (dawniej - Stocznia Szczecińska). Tam został uniesiony przez suwnicę pochylniową i - po odholowaniu barko-pontony - opuszczony na wodę. Wodowanie miało miejsce 26 października br.

Statek został zamówiony w szkockiej stoczni Macduff przez armatorów - rybaków Davida i Billy'ego Gatt'ów oraz Barry Reid'a. Operatorem statku będzie Don Fishing Co Ltd.

Trawler, który ma otrzymać imię Audacious (nr IMO 9810305, burtowy nr rybacki BF 83) charakteryzować się będzie tonażem pojemnościowym brutto 350 jednostek, długością całkowitą 27.80 m, szerokością konstrukcyjną 8.60 m, zanurzeniem 5.00 m i wysokością boczną 6.40 m. Jedną śrubę nastawną trawlera napędzać będzie, poprzez przekładnię redukcyjną, jeden silnik główny Caterpillar 3508C o mocy MCR 783 kW (1065 KM) / CSR 665 kW (904 KM).

PBS

Komentarze   

+5 Brawo
Brawo Finomar, jednak można w Szczecinie.
03 listopad 2017 : 19:23 Henryk D. K-1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Jednak?
Dlaczego jednak? Przecież takie, mniejsze, większe, podobne i nie, jednostki, buduje się w Szczecinie przez cały czas, od wielu, wielu lat. Szczególnie dużo po 2009 kiedy małe firmy uzyskały dostęp do potencjału produkcyjnego nieboszczki Stoczni Szczecińskiej. Takie "jednak" jest mocno krzywdzące dla ludzi od lat ciężko zap... przy takich budowach w Szczecinie.
04 listopad 2017 : 20:54 WN Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś