Stocznie, Statki

Dzisiaj - w czwartek, 3 sierpnia, najnowszy statek kanadyjskiego operatora BC Ferries zastąpi na linii wysłużony prom Queen of Nanaimo. Jak poinformował we wtorek armator - Salish Raven, ostatni z trzech nowych statków klasy "Salish" zbudowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku na zamówienie BC Ferries, rozpocząć ma dzisiaj pracę na linii Tsawwassen - Southern Gulf Islands. Inauguracyjny rejs ma się rozpocząć o 14:45 czasu lokalnego.

Armator zapewnił, że pracował starannie nad dobrym przygotowaniem statku do wcześniejszego - aż o dwa miesiące, niż pierwotnie planowano, zatrudnienia na linii, tak by zapewnić na niej sprawną obsługę podróżnych i ładunków przez pozostałą część lata.

"53-letnia Queen of Nanaimo, która miała "przejść na emeryturę" z floty BC Ferries' nadchodzącej jesieni, doświadczyła mechanicznego problemu z prawą śrubą nastawną w minionym tygodniu" - powiedział Mark Wilson, wiceprezes BC Ferries ds. technicznych. Tymczasowo, od zeszłego tygodnia, prom ten został zastąpiony przez mniejszy - Bowen Queen.

"Inżynierowie nie byli dotąd w stanie ustalić pierwotnej przyczyny awarii na Queen of Nanaimo, więc skupiamy teraz siły naszych załóg na wprowadzenie do służby naszego nowego statku, Salish Raven, wcześniej, niż pierwotnie planowaliśmy" - dodał.

Na mocy kontraktu wszystkie trzy promy zostały dostarczone do zachodniej Kanady przez stocznię (z wykorzystaniem specjalistycznej firmy). Kanadyjczycy dawali sobie dużo czasu na zapoznanie się z każdym ich nowym statkiem przez załogi i na szkolenie załóg.

Salish Raven będzie w lecie bazować w terminalu Tsawwassen, obsługując połączenia na wyspy Southern Gulf Islands. Salish Eagle - prom wprowadzony do eksploatacji w czerwcu, będzie teraz przesunięty do Long Harbour na wyspie Salt Spring Island, skąd będzie pływał do Southern Gulf Islands. Salish Orca weszła na linię Comox - Powell River w maju.

Wcześniejsze wprowadzenie na linię promu Salish Raven oznacza, że wszystkie trzy jednostki klasy "Salish" dołączyły do floty BC Ferries w ciągu trzech miesięcy. "To bardzo "agresywny" plan wprowadzania do eksploatacji nowych statków" - powiedział Mark Wilson.

Zobacz także: VIDEO - Salish Raven ze stoczni Remontowa Shipbuilding wyruszył w transatlantycką podróż

Jak powiedział Wilson - spodziewany okres eksploatacji nowych promów to 45 lat.

Wszystkie trzy promy klasy "Salish", to jednostki z napędem dwupaliwowym (także na olej napędowy), ale z założenia mają być napędzane głównie gazem ziemnym. Statki zbudowane przez gdańską stocznię Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding, są pierwszymi we flocie największego północno-amerykańskiego operatora promowego, wyposażonymi w napęd na LNG.

rel (BC Ferries), PBS

Fot.: Piotr B. Stareńczak

Komentarze   

+5 Żywotność
Budowałem dwa z trzech statków dla BCF. Widząc wiek statku wycofanego z linii zastanawiam się czy nowoczesne statki będą w stanie przepracować równie długi okres. Na statkach jest pełno elektroniki, komputerów itp. Obawiam się że te systemy w najlepszym przypadku dożyją 30-stki.
03 sierpień 2017 : 08:22 Falco Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś